مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به کارکرد موثر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور، گفت : این کانون‌ها باید همواره مردمی اداره شده و از دولتی‌کردن آن‌ها باید اجتناب کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : در گذشته همه چیز حول مساجد شکل می‌گرفت و حتی کاسبان و تاجران نیز در اطراف مسجد به تجارت می‌پرداختند.

او با تاکید بر لزوم بازگرداندن مساجد به کارکرد قبلی خود، گفت : این نقش و این محوریت مساجد در شهر‌ها و روستا‌ها دوباره باید احیا شود.

گودرزی با اشاره به دور شدن بخشی از نوجوانان و جوانان از مسجد به دلیل استفاده بیش از حد از فضای مجازی، گفت: در این زمینه باید آسیب شناسی‌های لازم صورت گرفته و این تعداد از قشر جوان و نوجوان نیز دوباره به آغوش مساجد بازگردانده شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه افزود: در همین راستا باید مشوق‌هایی در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای جذب نوجوانان و جوانان لحاظ گردد و باید دقت شود که این کانون‌ها به شکل مردمی اداره شده و از دولتی کردن آن‌ها اجتناب شود.

گودرزی با اشاره به جنگ اقتصادی تمام عیار دشمن علیه کشورمان، گفت: کانون‌های مساجد می‌توانند با آموزش در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه اشتغال و کارآفرینی نقش مهمی در این جنگ ایفا کنند.

حسین براتی سرپرست اداره کل هماهنگی استان‌ها و امورحقوقی ستاد عالی هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تعداد اعضای شورای عالی کانون‌های مساجد کشور را ۹ نفر اعلام و گفت: سه وزیر و مسئولان و مدیران بسیج کشور، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و مدیران سازمان‌های اوقاف و تبلیغات از جمله اعضای این شورا هستند.

براتی از راه اندازی طرح "فهما" در کشور خبر داد و افزود: این طرح به معنی پایتخت فرهنگی و هنری مساجد است که از هفته گذشته رسما در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی کلید خورده و قرار است به مدت ۱۱۰ روز و تا ۲۵ دی ماه امسال ادامه داشته باشد.

براتی گفت: در این طرح تمام فعالیت‌های کانون‌های مساجد در ۲۵ آیتم طی این مدت بطور کامل رصد می‌شود و کانون‌هایی که بیشترین امتیاز را کسب کنند در ۲۵ بهمن ماه و در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) معرفی و تجلیل می‌شوند .

 

 

انتهای پیام/د

همه چیز حول مساجد شکل می گیرد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.