وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای به ارتباط احتمالی «اوکراین گیت» با شکست تحقیقات «رابرت مولر» واکنش نشان داد.

واکنش مسکو به ارتباط احتمالی اوکراین گیت با شکست احتمالی تحقیقات مولربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو این موضوع را که انتشار متن تماس تلفنی ترامپ- زلنسکی [روسای جمهور آمریکا و اوکراین] ممکن است با شکست تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا درباره دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور ارتباط داشته باشد، نفی نمی‌کند.

این وزارت خانه از اظهارنظر بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

پس از افشای محتوای گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ و همتای اوکراینی‌اش درباره تسریع بررسی پرونده فساد مالی جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۰ و پسرش که صرفا با هدف مخدوش کردن چهره نامزد دموکرات و رقیب انتخاباتی ترامپ صورت گرفت، رئیس جمهور آمریکا درگیر یک رسوایی جدید سیاسی شده است. به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند. آن‌ها معتقدند ترامپ با فشار آوردن به دولت‌های خارجی درصدد پیروزی در انتخابات سال آینده است. جو بایدن اکنون محتمل‌ترین رقیب نهایی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکاست.

رابرت مولر گزارش خود را در آوریل سال جاری منتشر کرد. وی در گزارش خود می‌گوید هیچ مبنایی برای متهم کردن ترامپ به تبانی با روسیه در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ نیافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار