رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره بلیت فروشی الکترونیکی بازی‌های لیگ برتر توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اجرا نشدن سیستم بلیت فروشی الکترونیکی در بازی گل ریحان البرز و استقلال تهران به دلیل گیت نداشتن ورزشگاه انقلاب کرج بیان کرد: همه می‌دانند تمام اصرار ما این بود که سامانه بلیت فروشی و گیت گذاری الکترونیکی در بازی‌های لیگ برتر اجرا شود و در مرحله بعدی هم این اقدام برای بازی تیم‌های لیگ یکی صورت بگیرد. گل ریحان، تیم لیگ یکی است، اما می‌دانم مسئولان هیئت فوتبال کرج کار‌های لازم برای گیت گذاری را شروع کرده و حتی قرارداد‌های لازم را هم بسته اند. البته فرصت نصب گیت‌ها در ورزشگاه انقلاب برای بازی گل ریحان و استقلال نبود. میزبان این بازی تیم حاضر در رقابت‌های لیگ دسته اول است و به همین دلیل مانند روال گذشته بلیت‌ها به شکل کاغذی فروخته خواهد شد. در حال حاضر هم مشکلی وجود ندارد و تا جایی که من اطلاع دارم بلیت‌ها به تعداد کافی چاپ شده است و امیدوارم هواداران با حضور در ورزشگاه از تماشای یک فوتبال خوب لذت ببرند.

فتاحی: امنیت ورزشگاه‌ها با بلیت فروشی الکترونیکی بیشتر شده است/ دیوان محاسبات پرداخت جریمه اشخاص از سوی باشگاه را تخلف می‌داند

او درباره دلیل تغییر ساعت برخی بازی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی گفت: قصد داشتیم برنامه ۲ بازی که در شیراز برگزار می‌شود به شکلی باشد که بین ۲ نیمه اذان پخش شود، اما با توجه به مشکلات سیستم روشنایی ورزشگاه حافظیه شیراز، مجبور شدیم بازی قشقایی- صنعت نفت آبادان و فجرسپاسی- فولاد خوزستان را ساعت ۱۵ برگزار کنیم. تیم نفت مسجد سلیمان از ما درخواست کرد به دلیل برنامه پروازی اش بعد بازی با گل گهر ساعت این دیدار را جلو بیاوریم که پس از موافقت تیم میزبان این کار را انجام دادیم. بازی پارس جنوبی و ذوب آهن هم به دلیل گرما و رطوبت هوا، طبق توافق ۲ تیم و موافقت سازمان لیگ  ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اواخر این هفته برگزار می‌شود

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره زمان قرعه کشی و برگزاری مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی تصریح کرد: مرحله بعدی در روز‌های ۲۴ و ۲۵ مهر برگزار می‌شود. قرعه کشی را هم اواخر این هفته انجام می‌دهیم. طبق آیین نامه جام حذفی، اگر تیمی در مرحله یک شانزدهم نهایی میزبان باشد، در مرحله بعدی میهمان می‌شود و بالعکس. البته اگر تیمی که در مرحله قبل میزبان بوده طبق قرعه به تیمی بخورد که آن هم در مرحله یک شانزدهم نهایی میزبان بوده است، مجبوریم برای مشخص شدن محل بازی قرعه کشی کنیم.

سرمربیانی که در نشست خبری شرکت نکردند، جریمه کردیم

او درباره غیبت‌های متوالی سرمربیان در نشست خبری بازی‌های لیگ برتر اظهار داشت: روز گذشته به تمام باشگاه‌ها نامه زده و اعلام کردیم برابر بند ۵ ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی سرمربیان تمام تیم‌هایی که در نشست خبری شرکت نکرده اند یعنی پارس جنوبی، تراکتور، استقلال، پرسپولیس، نفت مسجد سلیمان، فولاد و سپاهان جریمه شدند.  

فتاحی درباره حضور دستیاران برخی سرمربیان در نشست خبری گفت: اولویت با سرمربی تیم است مگر اینکه مشکلی داشته باشد یا امکان حضور او در نشست خبری نباشد می‌تواند از دستیارش در این نشست استفاده کند.

امنیت ورزشگاه‌ها با بلیت فروشی الکترونیکی افزایش یافته است

او درباره افزایش آرامش در ورزشگاه‌ها با اجرای سیستم بلیت فروشی الکترونیکی اظهار داشت: همه جای دنیا به همین شکل است. زمانی که بلیت را اینترنتی و با کارت ملی می‌خرید، تمام مشخصات تان شناسایی می‌شود و در زمان ورود به ورزشگاه از سوی دوربین‌ها شناسایی می‌شوید. در این حالت امنیت ورزشگاه‌ها افزایش می‌یابد. این اتفاق خوب رخ داده و باید خود مردم هم کمک کنند. از رسانه‌هایی که برای فرهنگ سازی کمک می‌کنند تشکر می‌کنم و امیدوارم با جا افتادن فرهنگ بلیت فروشی الکترونیکی مشکلی نداشته باشیم. در آن صورت برای رفاه حال هواداران، آن‌ها می‌توانند در نهایت ۲ ساعت قبل از بازی به ورزشگاه بیایند و دیگر نیازی نیست برای بازی‌ای که ساعت ۱۷ برگزار می‌شود از هشت صبح وارد ورزشگاه شوند.

فتاحی: امنیت ورزشگاه‌ها با بلیت فروشی الکترونیکی افزایش یافت/ دیوان محاسبات پرداخت جریمه اشخاص از سوی باشگاه را تخلف می‌داند

فتاحی درباره مشکل تردد خبرنگاران در ورزشگاه‌ها گفت: به حجت الله بهمنی و همکارانش در روابط عمومی سازمان لیگ خسته نباشید می‌گویم چرا که تمام بازی‌ها را زیر نظر داشته و آن‌ها را رصد می‌کنند. برای بازی دربی یا دیدار سپاهان- پرسپولیس که پیش بینی می‌شد خبرنگاران زیادی به ورزشگاه آزادی بیایند، از کارت‌های مکمل استفاده شد تا حق خبرنگارانی که همیشه حاضر بودند و در سرما و گرما فعالیت می‌کنند، ضایع نشود.


بیشتر بخوانید: فتاحی: دوربین‌های چهره زن کامل نصب نشده است/ ۴ تماشاگر متخلف شناسایی شدند


۸۰ درصد درآمد سازمان لیگ برای باشگاه‌ها است

او درباره واریز شدن  مبالغ ناشی از جرائم مالی بازیکنان یا باشگاه‌ها از طریق احکام کمیته انضباطی به حساب سازمان لیگ بیان کرد: این مبالغ به حساب سازمان لیگ می‌آید. البته این پول نه برای سازمان لیگ است نه برای فدراسیون فوتبال و برای خود باشگاه‌ها است. ۸۰ درصد درآمد‌های سازمان لیگ برای باشگاه‌ها است.

دیوان محاسبات کشور پرداخت جریمه اشخاص از سوی باشگاه را تخلف می‌داند

فتاحی افزود: نهاد‌های نظارتی هم به این ماجرا ورود کرده اند و طبق قانون از این به بعد هر شخصی شامل بازیکن، سرمربی، مربی یا حتی مدیرعامل باشگاه در صورت جریمه شدن باید خودش آن مبلغ را واریز کند و فیش را به سازمان لیگ تحویل دهد. در غیر این صورت محرومیتش پا برجا می‌ماند. دیوان محاسبات کشور پرداخت جریمه اشخاص از سوی باشگاه را تخلف می‌داند و با این موضوع برخورد می‌شود.

قرعه تیم امید سخت است، اما ایرانی‌ها نشان داده اند کار‌های سخت را راحت‌تر انجام می‌دهند

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه آیا برنامه بازی‌های تیم ملی امید در رقابت‌های انتخابی المپیک در برنامه لیگ برتر در نظر گرفته شده است یا خیر، گفت: هر زمان اردوی تیم ملی بزرگسالان برگزار می‌شود، تیم ملی امید هم در اردو است. اردوی شهریور تیم امید تشکیل شد. اردوی مهر ماه از ۱۳ تا ۲۳ این ماه است و اردوی بعدی تیم امید از ۱۸ تا ۲۹ آبان برگزار می‌شود. این تیم سه اردوی کلی هم بین ۱۷ آذر تا ۱۸ دی که رقابت‌های انتخابی المپیک شروع می‌شود، برگزار می‌کند. هر چند قرعه تیم ما سخت است، اما ایرانی‌ها نشان داده اند کار‌های سخت را راحت‌تر انجام می‌دهند. انشاالله تیم ملی زیر ۲۳ سال ما به المپیک صعود کند.  

اگر ورزشگاه بین بازی و  پس از بسته شدن سایت، جا داشته باشد مردم باید بتوانند بلیت بخرند

فتاحی درباره اینکه سایت بلیت فروشی برخی مواقع زودتر از موعد مقرر بسته می‌شود، گفت: شرکت توسعه و تجهیز که مجری بلیت فروشی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال رفع این مشکل است. اگر بین بازی و  پس از بسته شدن سایت، ورزشگاه جا داشته باشد مردم باید بتوانند بلیت بخرند. من دیده ام در لیگ اسپانیا و به صورت مثال بازی رئال مادرید ورزشگاه پر نشده است، اما نیم ساعت قبل از شروع بازی، قیمت بلیت به ۳۰ تا ۱۵ یورو کاهش پیدا می‌کند و مردمی که بلیت نخریده اند می‌توانند بلیت را با قیمت ارزان تری بخرند.

فتاحی: امنیت ورزشگاه‌ها با بلیت فروشی الکترونیکی افزایش یافت/ دیوان محاسبات پرداخت جریمه اشخاص از سوی باشگاه را تخلف می‌داند

امیدوارم زودتر گاف‌های سیستم بلیت فروشی الکترونیکی را حل کنیم

فتاحی در پایان تصریح کرد: با توجه به جدید بودن سیستم بلیت فروشی الکترونیکی، فرهنگ استفاده و جا افتادن آن زمان می‌برد. امیدواریم زودتر بتوانیم گاف‌های این سیستم را رفع کنیم. باید از نیروی انتظامی تشکر کنم که در این هفته‌ها به ما خیلی کمک کرد. از هواداران می‌خواهم بدون بلیت به ورزشگاه نروند چرا که در این صورت نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند. در بازی امروز ماشین سازی و پرسپولیس هم بلیت‌ها الکترونیکی فروخته می‌شود. همین الان هم سایت باز است و هواداران می‌توانند به راحتی بلیت بخرند. از طریق موبایل با گرفتن یک کد می‌توان بلیت خرید.


بیشتر بخوانید: فتاحی: تماشاگران از دقیقه اول تا ۹۰ به قلعه نویی توهین کردند/ همه اتفاقات رخ داده را به فدراسیون فوتبال گزارش می‌کنیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار