معاون شهردار تهران گفت: ۵ مورد از پروژه‌های اصلی که برای ما اولویت دارند را تا پایان سال به اتمام می‌رسانیم.

کاظمی/ ۵ پروژه شهرداری تا پایان سال بهره برداری می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران صبح امروز در نشست خبری که با محوریت پروژه‌ها اولویت دار عمرانی با اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: ۷۰ پروژه‌های اولویت دار در دست اقدام است که برخی از آن‌ها سنواتی بوده و در یک دوره مدیریتی به انجام نمی‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه تمام پروژه‌های نیمه کاره شهرداری را تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسانیم، افزود: البته این موضوع غیر از پروژ‌ه هایی است که سرمایه گذاری خاص می‌خواهند.

او با بیان اینکه ۴ مورد از پروژه‌های ۷۰ گانه به پایان رسیده است، بیان کرد: ۵ مورد از پروژه‌های اصلی که مردم می‌بینند و برای ما اولویت دارند را تا پایان سال  به اتمام می‌رسانیم.

صبوری دیلمی گفت: یکی از آن‌ها که پروژه استاد معین است در دهه فجر تمام می‌شود و ۴ مورد دیگر هم تا پایان سال تمام خواهد شد.
 
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه زیر گذر گیشا تا پایان سال بهره برداری می‌شود، گفت: فاز اول پروژه شهید بروجردی در صورت رفع معارضین تا پایان سال بهره برداری می‌شود و اگر رفع معارض شود فاز اول آن تا پایان سال بهره برداری می‌شود.

او خاطر نشان کرد: پروژه مجموعه فرهنگی رازی هم از دیگر پروژه‌ها است که تا دهه فجر به پایان می‌رسد و پروژه دیگر هم در منطقه ۲۱ است که اوایل ماه ربیع الاول افتتاح می‌شود.
 
صبوری دیلمی با تاکید بر اینکه اتمام پروژه شهید رستگاری مهم‌تر از شوشتری است، گفت: پروژه شهید شوشتری مشکلاتی در حوزه محیط زیستی دارد که هنوز برطرف نشده و ما هم هنوز مجوز‌های محیط زیستی آن را نگرفته ایم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه پروژه شهید رستگاری رینگ آزاد‌راهی در جنوب تهران را تکمیل می‌کند گفت: بهره برداری سبب می‌شود شاهد ترافیک در بسیج نباشیم.
 
او خاطر نشان کرد: پروژه شهید رستگاری پروژه مهمی است که ۵ و نیم کیلومتر طول دارد.

صبوری دیلمی با بیان اینکه برای ادامه بزرگ راه صیاد ایده‌ای وجود دارد که از طریق یک تونل به بزرگراه آزادگان برسد، گفت: از جهت بودجه برای پروژه‌ها مشکلی نداریم، ولی از نظر نقدینگی ممکن است مشکل داشته باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران افزود: ۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه از طرف شورای شهر تهران برای اتمام پروژه‌ها پیش بینی شده که ما برنامه ریزی کرده ایم که با استفاده از آن پروژه‌ها را تکمیل کنیم.

او با بیان اینکه بخشی از این ۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد برای نگه داشت شهر، پل‌ها و خیابان‌ها است، تصریح کرد: ما در شهر تهران ۸۰۰ پل داریم که همواره توسط کارشناسان ما رسد می‌شود.

صبوری دیلمی با بیان اینکه پله‌های قدیمی را بر اساس آئین نامه‌های روز دنیا مقاوم سازی کردیم، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ پل سواره تهران را تقویت کرده ایم و متناسب با آئین نامه‌های روز دنیا مقاوم سازی شده‌اند.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های بزرگی را در دست داریم، بیان کرد: بیش از ۱۰۰ پروژه بزرگ در حال اجرا است که بزرگراه شهید رستگاری از این دست به شمار می‌رود.

او در خصوص میزان پیشرفت پروژه شهید بروجردی گفت: در حال حاضر سرعت پیشرفت آن ۲ برابر گذشته است الان فاز دو کمک دریاچه چیتگر را هم در مسابقه گذاشته‌ایم که پیش‌بینی ما ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پارک تفریحی این مجموعه است.

صبوری دیلمی با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی شهر تهران به سرعت در حال اجرا است، افزود: اگر هزینه‌های عمرانی ۱۲ سال گذشته را تقسیم بر ۱۲ کنیم می‌بینیم عددی که برای هر سال به دست می‌آید با هزینه‌هایی که اکنون انجام می‌شود تفاوت چندان ندارند و لذا من قبول ندارم که عملیات عمرانی کاهش یافته و معتقدم در حال حاضر عملیات عمرانی از متوسط گذشته هم بیشتر شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه طرح جامع آب‌های سطحی تهران تکمیل شده است، اظهار کرد: برای همه نقاط تهران برنامه ریزی کرده‌ایم و طرح تفصیلی آب‌های سطحی هم در حال آماده شدن است.

او با بیان اینکه شرکت خاکریزان در سال جاری ۲۶ پروژه دارد که همه آن‌ها در رودخانه‌ها و مسیر‌های روباز است، گفت: اعتبار پروژه‌های شرکت خاکریزان ۳ برابر شده و علت آن هم توجه به موضوع ایمنی است، زیرا که شورای شهر تهران به خاطر عبور ایمن سیلاب از تهران تصمیم گرفته که بودجه این بخش را ۳ برابر کند.

صبوری‌دیلمی در ادامه به موضوع پایانه شرق پرداخت و گفت: اینکه گفته می‌شود ۹۶ درصد از این پروژه تکمیل شده درست نیست و تنها ۷۰ درصد از یکی از ساختمان‌هایی که در مجموعه ترمینال شرق وجود دارد تکمیل شده است و در حال حاضر هیچ کدام از پله‌های برقی این پروژه نصب نشده و هنوز ایستگاه پلیس، اورژانس و آتش نشانی در این ترمینال مهیا نشده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران افزود: یکی از وسایل مهمی که قرار است به این پروژه اضافه شود ایستگاه متروی اشراق است و مشکل دیگر نقطه اتصال اتوبوس درون شهری به این ترمنیال است، زیرا در شرایط فعلی اگر مردم وارد ترمینال شوند هیچ وسیله نقلیه عمومی نیست که آن‌ها را جابجا کند و حتی خط تاکسی و مترو هم در آن‌جا وجود ندارد و لذا اگر ترمینال بخواهد عملکرد خوبی داشته باشد باید حداقل امکاناتی که در ترمینال قدیم وجود دارد در ترمینال جدید هم ساخته شود.

او تأکید کرد: در شرایط فعلی ترمینال شرق آماده بهره برداری نیست و صرفا یک ساختمان از این پروژه آماده شده که این به معنای آماده شدن کل پروژه نیست.

صبوری‌دیلمی با بیان اینکه برخی پروژه‌های عمرانی را به سازمان مشارکت‌های شهرداری پیشنهاد می‌کنیم تا از طریق مردم جذب سرمایه شود، گفت: در چند سال اخیر سرمایه گذاری بخش خصوصی کم بوده و دلیل آن هم ترس مردم از سرمایه گذاری به خاطر وجود تحریم‌ها بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه ما کمتر به صورت مشارکتی کار می‌کنیم و بیشتر سعی می‌کنیم که پول بگیریم، افزود:، چون اخذ عوارض بزرگراهی در داخل شهر‌ها هنوز انجام نشده لذا بخش خصوصی هم برای ساخت پروژه‌ها کمتر وارد می‌شود.

او با بیان اینکه در طرح جامع رودخانه‌های شهر تهران مورد توجه قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: رودخانه‌ها دارای حریم هستند و مناطق شهرداری مسئول نظارت بر حریم رودخانه‌ها هستند و اگر در حریم آن‌ها بنایی ساخته شود تخلف شده است.

صبوری‌دیلمی در خصوص فرونشست‌های شهر تهران اظهار کرد: این موضوع بحث امروز و دیروز نیست و همواره وجود دارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در پایان اظهار کرد: تهران ۷۰۰ کیلومتر مساحت دارد که بخش‌های مهمی از آن خانه و خیابان شده و این ساخت و ساز‌ها مانع نفوذ آب به عمق زمین می‌شود که در این شرایط لایه‌های زیرین خشک می‌شود و در نهایت فرونشست رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.