مهدی میر کو گفت: مجوز فنی و مهندسی از ابتدای سال جاری صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی میر کو رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری صمت سمنان در نشست کمیسیون آموزش و پژوهشی سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان اینکه صدور جواز و پروانه فنی و مهندسی در این استان طی شش ماه گذشته سال جاری رشد قابل‌توجهی داشته است،گفت: در این بازه زمانی ۱۱ مجوز فنی و مهندسی صادرشده که نشان از رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌دهد.

او افزود: این مجوز فنی و مهندسی مشتمل بر سه فقره جواز، شش فقره پروانه و دو فقره تمدید در سطح استان سمنان هستند که شش مورد از مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده‌اند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: تعداد ۲۰ فقره گواهی و پروانه تحقیق و توسعه «آر اند دی» در شش ماه گذشته در استان صادرشده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳درصدی را نشان می‌دهد.

میر کو بابیان اینکه مجوز‌های فنی و مهندسی، تحقیق و توسعه برای تمامی متقاضیان و فعالانی که دارای ایده‌های نو و خلاقانه درزمینه‌های علمی و تخصصی هستند، صادر می‌شود، تأکید کرد: فرآیند صدور این مجوز‌ها به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه ملی بهین یاب انجام می‌شود.

او اظهار داشت: دارندگان جواز فنی و مهندسی نیز می‌توانند پس از گذشت یک سال برای تبدیل جواز خود به پروانه فنی و مهندسی اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش صمت سمنان بابیان اینکه ۴۶ شرکت دانش‌بنیان در استان فعال هستند بیان کرد: این شرکت‌ها برای گسترش دانش و فناوری برپایه ایجاد اشتغال و نوآوری فعالیت دارند.

میر کو با اشاره به صدور فراخوان ملی سالیانه دارندگان جواز و پروانه‌های فنی و مهندسی، تصریح کرد: طی این فراخوان، واحد‌های نمونه فنی و مهندسی به دبیرخانه جشنواره اعلام و برگزیدگان ملی و استانی تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام / م

۴۶ شرکت دانش‌بنیان در استان سمنان فعال هستند

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.