رحمانی گفت: امروز با جرئت می‌گویم در حوزه وزارت صمت هیچ فردی خلاف قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشغول به کار نیست.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان در وزارت صمت به طور کامل اجرا شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص علت اصرار به استمرار حضور بازنشستگان در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز  مجلس اظهار کرد: برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ۱۷ نفر در رده مدیریتی از وزارت صمت جدا شدند و تعدادی معاون در این زمینه تسویه حساب کردند.

او با بیان اینکه قانون باید به طور کامل اجرا شود، افزود: امروز با جرئت می‌گویم در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ فردی خلاف قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشغول به کار نیست.


بیشتر بخوانید: وزیر صمت نمایندگان را قانع کرد


رحمانی ادامه داد: در خصوص شرکت‌های تابعه و شرکت‌هایی که به نحوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آنها سهام دارد، قانون به طور کامل اجرا شده است. به عنوان مثال با وجود آنکه در شرکت فولاد مبارکه ۱۷درصد سهام داریم، قانون را کامل اجرا کردیم و برای مدیر مورد تاکید نماینده سوال کننده نیز همه استعلامات قانونی از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و سایر نهادهای ذی‌ربط اخذ شده و بر مبنای آنها عمل کرده‌ایم.

او تأکید کرد: سؤال مذکور در کمیسیون اصل ۹۰ و صنایع و معادن مجلس مطرح شد؛ در آن جلسات مسئولان بازرسی کشور، مرکز پژوهش‌ها و اداره قوانین اعلام کردند که قانون به درستی اجرا شده است.

وزیر صمت با بیان اینکه براساس قانون شرکت‌های تابعه‌ای که مشمول بند ۵ قانون خدمات کشوری نمی‌شوند و یا از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند، شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند، اما من به این شرکت‌ها توصیه کردم که قانون را اجرا کنند، چرا که نظر مجلس و مسئولان نظام بر به کارگیری نیروهای جوان بوده است، همچنین در شرکت‌های زیرمجموعه ایدرو این قانون اجرا شده است.

او تصریح کرد: ما براساس اطلاعات داده‌های فضای مجازی و یا حدس و گمان نمی‌توانیم در وزارتخانه تصمیم بگیریم، بلکه قانون، استعلامات، سابقه و شناسنامه افراد ملاک عمل ماست و فرد مذکور، مشمول این قانون نیستند.

رحمانی گفت: بنده با ۸ معاون بازنشسته خود به صورت یکجا تسویه حساب کرده‌ام و این مسئله نشان دهنده آن است که تأکیدم به اجرای قانون است، علی‌رغم آنکه این اقدام بسیار سخت بود، چرا که به یکباره مسئولان زیادی از کار برکنار شدند اما ما معتقدیم که قانون باید به درستی اجرا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار