وزیر ورزش و جوانان گفت: بسیاری از ورزشکاران ناشنوای کشورمان جایگاه خوبی در جهان دارند و می‌توانند با ورزشکاران سالم رقابت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان بیان کرد: در آستانه روز جهانی ناشنوایان و حضور در بازی‌های آسیایی ناشنوایان هستیم که در چند رشته برگزار می‌شود و به همین دلیل از اردوی تیم‌های ملی بازدید کردیم. در گذشته در این مسابقات نتایج خوبی گرفتیم و امسال هم کاروان کامل و خوبی داریم. ۱۳۴ نفر در ۸ رشته در مسابقاتی که در آبان برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت. اینجا آمدیم تا هم به دوستان خداقوت بگوییم و هم در جریان روند آماده‌سازی تیم‌ها قرار بگیریم.

او ادامه داد: در برخی از رشته‌ها در سطح جهانی و آسیایی جایگاه مناسبی داریم و جامعه آماری ناشنوایان هم جامعه آماری قابل توجهی است و بسیاری از ورزشکاران این قشر حتی توانایی رقابت با ورزشکاران سالم را دارند. امیدواریم بتوانیم همراه این کاروان در بازی‌های آسیایی پیش رو جایگاه مناسبی را کسب کنیم. تلاش می‌کنیم بتوانیم تجهیزات لازم را علاوه به امکانات ورزشی در اختیار آن‌ها قرار دهیم. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و هیئت رئیسه حمایت کامل را از این ورزشکاران دارند و امیدوارم رتبه خوبی کسب کنیم و به افتخار برسیم. در تهران امکانات خوبی است و تلاش می‌کنیم تا در شهرستان‌ها نیز این امکانات فراهم شود. باید مکان‌های بیشتری در اختیارات ناشنوایان قرار بگیرد و این موضوع را به همه تاکید می‌کنم.


بیشتر بخوانید: افت کامپوند مربوط به ۴ سال گذشته است/ برای اعزام به مسابقات خارج از کشور ریکرو در اولویت است


سلطانی‌فر در مورد یکسان سازی جوایز قهرمانان ناشنوا گفت: آیین‌نامه پرداخت پاداش‌ها مشکلاتی داشت که پاداش‌ها را بر اساس سکه می‌سنجید که با توجه با نوسان قیمت سکه در سال‌های اخیر، امکان پرداخت با این روش وجود نداشت و به دنبال تغییر آن هستیم تا با پول رایج کشور پاداش را پرداخت کنیم. ناشنوایان انتظار دارند تا پاداش برابری را بگیرند و این موضوع به وضیعت کلی کشور بستگی دارد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه ورزشکاران ناشنوا انتظار دارند پاداش برابری به عنوان مثال با ورزشکاران جانباز و معلول بگیرند، اظهار داشت: به دلیل اینکه قیمت سکه در سال‌های اخیر نوسان داشته باید ببینیم چقدر این پاداش قابل پرداخت است، اما تلاش می‌کنیم بهترین شرایط فراهم شود، اما اینکه پاداش یکسان پرداخت شود موارد و پارامتر‌هایی وجود دارد که باید مد نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار