سرمربی تیم فوتبال سایپا تهران گفت: سعی کردیم با ارائه بازی خوب داماش را شکست بدهیم و به کار بردن واژه انتقام زیبا نیست.

صادقی: زیبا نیست بگوییم سایپا از داماش انتقام گرفت/ فلسفه ما بازیکن سازی استبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صادقی، سرمربی تیم فوتبال سایپا تهران پس از برتری ۲ بر یک تیمش مقابل داماش گیلانیان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی بیان کرد: سعی کردیم بازیکنان جوان تر که کمتر در لیگ برتر فرصت بازی داشتند مقابل داماش بازی بدهیم تا برای این فصل لیگ و سال آینده پخته‌تر شوند. روی همین فلسفه و سیاست می‌خواهیم به بازیکنان جوان سایپا در لیگ برتر بازی بدهیم تا در آینده کیفیت شان بهتر شود.

داماش در نیمه دوم به سایپا فشار آورد

او ادامه داد: بازی مقابل داماش را خوب شروع کرده و پس از به ثمر رساندن گل اول موقعیت‌های خوبی داشتیم، اما در نیمه دوم تا حدی عقب نشستیم و داماش فشار آورد. پس از گل تساوی حریف تعویض‌هایی انجام داده و خوشبختانه دقایق آخر گل دوم را هم وارد دروازه حریف کردیم.

حضور در فینال جام حذفی اعتماد به نفس داماش را بیشتر کرده بود

سرمربی سایپا تصریح کرد: تیم‌هایی که از یک رده پایین‌تر در جام حذفی شرکت می‌کنند انگیزه زیادی مقابل تیم‌های لیگ برتری دارند. ضمن اینکه داماش سال گذشته حضور در فینال جام حذفی را تجربه کرده بود و همین امر اعتماد به نفس بیشتری به این تیم می‌داد. حریف کادر فنی خوبی هم دارد و امیدوارم در لیگ یک موفق باشد. به بچه‌های خودمان هم خسته نباشید گفته و امیدوارم روز به روز تیم سایپا باتجربه‌تر شده و در مسابقات بعدی بهتر بازی کند.


بیشتر بخوانید: سایپا ۲ - داماش گیلانیان یک


به کار بردن کلمه انتقام در ورزش قشنگ نیست

صادقی درباره اینکه سایپا با برتری مقابل داماش انتقام شکست از این تیم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی سال گذشته را گرفت، بیان کرد: به کار بردن کلمه انتقام زیبا نیست. فصل پیش با شکست از داماش نتوانستیم به فینال برویم، اما در همان دیدار هم داور اشتباه فاحشی انجام داد. به همین دلیل سایپا نباید به داماش باخت. ۱۰۰ درصد به اشتباه داوری باختیم. از طرفی با توجه به چمن مصنوعی ورزشگاه سردار جنگل و حمایت هواداران از داماش بازی با این تیم در رشت سخت است. کلمه انتقام در ورزش قشنگ نیست، اما امروز (یکشنبه) سعی کردیم با ارائه یک بازی خوب، حریف را شکست دهیم.

واقع بین بوده و می‌دانم تیم سایپا برای آینده بسته شده است

او درباره هدف گذاری سایپا در رقابت‌های جام حذفی گفت: فوتبال را واقعی می‌بینم. در تیم ما همین امروز هفت بازیکن بازی کردند که می‌توانند برای تیم ملی امید هم بازی کنند. ۶ بازیکن دیگر هم همین شرایط را دارند. ۴ - ۵ پنج بازیکن سایپا همین الان باید در امید سایپا بازی کنند. تیم خیلی جوانی دارم که برای آینده بسته شده است. باید واقع بین باشیم. تلاش می‌کنیم نفرات مان هر روز بهتر شوند. خودم و کادرفنی ام خیلی وقت می‌گذاریم تا تمرینات را به بچه‌ها نشان بدهیم و آن‌ها مدام فیلم بازی‌های سایپا را ببینند تا از این طریق ضعف هایشان برطرف شود.

نباید در فوتبال ترسید

صادقی افزود: باید ببینیم در مراحل بعدی جام حذفی قرعه ما به چه تیم‌هایی می‌خورد. با توجه به اینکه بازی‌ها در فاصله ۴ روزه برگزار می‌شود، منطقی نبود با نفرات اصلی مقابل داماش بازی کنیم. به همین دلیل سعی کردیم بازیکنان جوان‌تر را بازی بدهیم. شاید برخی‌ها انتظار داشتند با تیم اصلی سایپا بازی کنیم و من را از باخت می‌ترساندند، اما به نظر من در فوتبال نباید ترسید بلکه باید آنچه فکر می‌کنی درست است را انجام بدهی. هر چند تضمینی برای درست بودن آن نیست.

کیفیت زمین ورزشگاه پاس قوامین تا یک ماه دیگر بهتر می‌شود

صادقی درباره کیفیت پایین زمین ورزشگاه پاس قوامین گفت: فکر می‌کنم کیفیت زمین از بازی اول سایپا مقابل گل گهر بهتر شده است. پس از بازی امروز حدود یک ماه در ورزشگاه پاس قوامین بازی نمی‌کنیم و امیدوارم شرایط بهتر شود.

درخواست تیم ملی امید برای برگزاری بازی دوستانه را بررسی می‌کنیم

صادقی درباره اینکه با توجه به برگزاری جلسه با فرهاد مجیدی، سرمربی تیم ملی امید اگر او برای بازی دوستانه در تعطیلات لیگ بین تیمش با سایپا درخواستی مطرح کند، این موضوع را می‌پذیرد یا خیر، گفت: درباره برگزاری بازی دوستانه با مجیدی صحبت نکردم بلکه درباره نفراتی که از تیم سایپا می‌توانند به تیم ملی امید دعوت شوند، با هم تبادل نظر داشتیم. البته اگر درخواستی مطرح شود با بررسی برنامه به این پیشنهاد پاسخ می‌دهیم.

فلسفه سایپا بازیکن سازی است و نمی‌توانیم مدعی قهرمانی باشیم

سرمربی تیم سایپا ادامه داد: همه جوره سعی می‌کنیم به تیم‌های ملی کمک کنیم. اگر یادتان باشد بازیکن سازی جزو اهداف باشگاه سایپا بوده و می‌خواهیم با ساختن بازیکن آن را در اختیار فوتبال ایران قرار بدهیم. ۱۹ سال در سایپا بازی کردم. ۲ سال مربی این تیم بودم و اکنون هم سرمربی هستم. فلسفه سایپا باید بازیکن سازی باشد. منطقی هستیم و می‌دانیم با وجود تیم‌های پرطرفداری مانند استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان که یک استان پشت شان است فلسفه سایپا نمی‌تواند قهرمانی باشد. با این وجود می‌توانیم بازیکنان خوبی را در اختیار فوتبال ایران قرار بدهیم. البته می‌توانیم با کسب نتایج خوب در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم.

سایپا یکی از بهترین زیرساخت‌های فوتبال ایران را دارد

او درباره زیرساخت‌های باشگاه سایپا گفت: فکر می‌کنم سایپا یکی از بهترین زیرساخت‌های فوتبال ایران را دارد. مجموعه ورزشی ما کامل است. ۲ زمین تمرین، سالن وزنه و خوابگاه در این مجموعه موجود است و کمتر باشگاهی چنین زیرساختی را دارد. البته با مدیران باشگاه برای تکمیل امکانات صحبت کرده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار