رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به شرایط و اتفاقات دیدار استقلال و پرسپولیس رای صادر کردیم.

حسن‌زاده: رای باید متناسب با شرایط مسابقه باشد/ اصراری به محرومیت تماشاگر نداریمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره شدید بودن آرای انضباطی شهرآورد ۹۰ بین ۲ تیم استقلال و پرسپولیس بیان کرد: به هر حال اصل این است که رأی باید متناسب با شرایط مسابقه باشد. شهرآورد پایتخت هم به نوعی ویترین فوتبال کشور است. استقلال و پرسپولیس تیم‌های بزرگی هستند و دیدار این ۲ تیم را چند میلیون نفر از تلویزیون مشاهده می‌کنند. نوجوانان و جوانان این بازیکنان را به عنوان الگو می‌بینند و باید رای به نوعی باشد که حکم بازدارندگی را ایجاد کند و سبب شود تا در آینده این اتفاقات رخ ندهد.

او افزود: نباید در چنین مسابقاتی رفتار‌های ناشایستی را مشاهده کنیم و احکامی هم که صادر شده برای بازدارندگی است تا از تکرار این اتفاقات در آینده جلوگیری شود.

حسن زاده در مورد اینکه تجربه ثابت کرده چنین آرایی بازدارنده نیست، گفت: علاوه بر تجربه عقل هم می‌گوید تنبیهات بازدارنده نیست، اما تلاش کردیم از تمام ظرفیت موجود در آیین‌نامه انضباطی استفاده کنیم و احکام بازدارنده باشند، اما باید توجه داشت که جنبه‌های دیگری هم برای بازدارندگی وجود دارد. فعالیت‌های فرهنگی باشگاه‌ها، رسانه‌ها و... که می‌توانند به بازدارندگی کمک کنند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه بسیاری از این آرای صادر شده قابل تجدید نظر است، خاطرنشان کرد: اگر افراد حقیقی مانند بازیکن یا افراد حقوقی مانند باشگاه به حکم اعتراض کنند این احکام قابل رسیدگی در مرجع بالاتر است و اعتراض به رأی هم کاملاً قانونی است. احکامی که ما صادر می‌کنیم، قابل تجدید نظر است و این موضوع قانونی است که شخص یا باشگاه می‌توانند اعتراض کنند.


بیشتر بخوانید: اعلام آرای انضباطی شهرآورد ۹۰


حسن‌زاده در پایان درباره اینکه اصرار بر محرومیت تماشاگران می‌شود، اظهار کرد: ما اصراری به محرومیت تماشاگر نداریم و من و دیگر همکاران تلاش می‌کنیم سراغ تنبیهات دیگر برویم. البته فیفا هم این حکم را نیز می‌دهد، اما گاهی اوقات به لحاظ صدور آرا و تنبیهات پلکانی چاره‌ای جز صدور رأی محرومیت برای تماشاگران نداریم و اینکه تاثیر آن چقدر است، امیدواریم به آن میزان باشد که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم تا هواداران محروم شوند.

انتهای پیام/

اظهارات حسن زاده درباره آرای انضباطی برای دیدار استقلال و پرسپولیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار