رییس گروه محیط زیست و سلامت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برداشت بیش از هزار و ۲۰۰ تن سیب درختی به روش GAP برای نخستین بار در استان از ۸۲ هکتار مزارع شهرستان سمیرم آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،شهره مسائلی رییس گروه محیط زیست و سلامت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برداشت بیش از هزار و ۲۰۰ تن سیب درختی به روش GAP برای نخستین بار در استان از ۸۲ هکتار مزارع شهرستان سمیرم آغاز شده است.

شهره مسائلی با بیان اینکه مواد غذایی مورد نیاز گیاه یا کوددهی و استفاده از سموم در این روش براساس آنالیز خاک و برگ اجرا می‌شود، پیش بینی کرد: برداشت این محصول تا ۲۰ روز آینده به پایان برسد و برای مصرف وارد بازار شود.

او با اشاره به اینکه در روش GAP کارشناسان بر تمامی مراحل تولید از زمان بسته بندی محصول تا عرضه به بازار نظارت و بازرسی می‌کنند، افزود: در مرداد امسال نیز بیش از پنج هزار و ۸۰۰ تن پیاز به روش سالم GAP از ۹۳ هزار هکتار از مزارع استان برداشت و توزیع شد.

وی از تولید حدود دو هزار و ۹۰۰ تن سیب زمینی برای دومین سال متوالی به روش GAP خبر داد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده برداشت این محصول از ۷۷ هکتار از مزارع استان آغاز شود.

مسائلی گفت: تولید محصولات سالم GAP تاکنون در مزارع شهرستان‌های سمیرم، فریدن، چادگان، بویین میاندشت و گلپایگان اجرا شده است.

رییس گروه محیط زیست و سلامت سازمان جهاد کشاورزی افزود: حد مجاز نیترات ۹۰ میلی گرم در هر کیلوگرم است که خوشبختانه در محصول تولید شده استان این میزان کمتر از ۲۰ تا ۳۰ میلی گرم است.

انتهای پیام/م

 

برداشت سیب درختی به روش GAP  از مزارع شهرستان سمیرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.