معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: عملیات سرشماری زنبورستان‌های استان تا ۱۹ مهرماه امسال ادامه دارد.

عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عملیات سرشماری از زنبورستان‌های استان از ۶ مهرماه امسال، همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۹ مهرماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه عملیات سرشماری از سوی مدیریت جهاد کشاورزی استان و با کمک و هماهنگی اتحادیه زنبورداران، تعاونی‌های زنبورداری و با مراجعه حضوری به زنبورستان‌ها انجام می‌شود، افزود: اطلاعات جمع آوری شده در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت می‌گردد.

نیرومند بر تایید تعداد کلنی‌های زنبوردار فقط در زمان سرشماری تاکید کرد و اظهار داشت: زنبورداران باید با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هدف از سرشماری زنبورستان‌ها را، تهیه آمار دقیق از جمعیت زنبورستان‌های استان و تولیدات آن‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر به زنبورداران، مقابله با شرایط غیرقابل پیش بینی و به حداقل رساندن زیان‌های وارده عنوان کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: پارسال، ۳ هزار و ۶۸ نفر زنبوردار با بیش از ۲۹۲ هزار کلنی زنبورعسل مربوط بع استان خوزستان در سرشماری سالیانه شرکت کردند که با توجه به اعطای تسهیلات اشتغالزایی، پیش بینی می‌شود امسال آمار زنبورداران و تعداد کلنی‌های آن‌ها افزایش داشته باشد.

عبدالامیر نیرومند تاکید کرد: نقل و انتقال تمامی کلنی‌های زنبورعسل در زکان سرشماری ممنوع است.

انتهای پیام/گ

آغاز سرشماری از زنبورستان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.