معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر گفت: برای کاهش حوادث باید قشر‌های مختلف مردم آموزش‌های لازم را فراگیرند.

داریوش وحدتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با گرامیداشت هفتم مهر روز آتش نشانی، افزود: اگر چه تامین تجهیزات ایمنی برای کمک رسانی به مردم هنگام رخ دادن حوادث مهم است، اما پیش از آن باید به مردم آموزش داد که چطور از پیش آمدن حوادث جلوگیری کنند یا اگر حادثه‌ای پیش آمد چگونه از خود محافظت کنند.

او ادامه داد: آموزش‌ها را باید از سنین کودکی آغاز کرد و رسانه‌ها باید در این زمینه به کمک بیایند.

معاون سازمان آتش نشانی بوشهر بیان کرد: نکته دیگر که مردم باید به آن توجه داشته باشند این است که هنگام ساخت و ساز‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند و منزل یا محیط کار خود را به گونه‌ای بسازند که ایمن باشد.

وحدتی گفت: طبق قانون به مکانی که نکات ایمنی را رعایت نکرده باشد، پروانه پایان کار داده نمی‌شود، اما گاه شهروندان پس از ایجاد ساختمان و گرفتن پایان کار، دست به تغییراتی در منزلشان می‌زنند که هنگام حادثه ممکن است آن‌ها و امدادگران را دچار مشکل کند.

او ادامه داد: به طور مثال برخی از افراد رو به روی خانه خود باغچه می‌سازند بدون اینکه مجوز بگیرند و یا به این نکته توجه کنند که اگر اتفاقی رخ دهد همین باغچه می‌تواند امدادرسانی را دشوار سازد.

معاون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر گفت: برخی از افراد هم برای اینکه کسی رو به روی در پارکینگ منزلشان خودرو پارک نکند، موانعی قرار می‌دهند که این موانع گاه دردسرساز می‌شود.

انتهای پیام/ک

برای کاهش حوادث باید به مردم آموزش داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.