
زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیوستن ایران به کمپین بین المللی حمل و نقل پاک و نقش این عضویت در ارتقاء رتبه پایتخت در بین شهرهای جهان گفت: پیوستن تهران به کمپین بین المللی حمل و نقل پاک نشان از جدیت تهران و عزم مدیریت شهری آن برای دستیابی به اهداف کمپین است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: حمل و نقل بین المللی پاک الزامی را ایجاد میکند تا کسانی که عضو این کمپین هستند بتوانند با برنامه ریزی در مسیر هداف کمپین و ایجاد زیرساختهای آن برای رسیدن تلاش کنند و پیوستن تهران نیز به این کمپین نشان از تعهد مدیریت شهری برای بهکار گیری اختیارات، توانایی و سازوکار مناسب برای حمل و نقل پاک است.
صدراعظم نوری با اشاره به موضوع حمل و نقل عمومی گفت: در کمپین بین المللی حمل و نقل پاک به موضوع حمل و نقل عمومی بیش از پیش پرداخته شده تا پایتخت کشورها به سمت استفاده از ناوگانی حرکت کنند تا کمتر شاهد آلودگی هوا باشیم.
او با اشاره به حمل و نقل ایمن گفت: در کنار کاهش آلودگی هوا کمپین بین المللی حمل و نقل پاک به حمل و نقل ایمن نیز پرداخته و شهرداری تهران نیز با عضویت در این کمپین موظف است در این مسیر حرکت کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: قانون هوای پاک الزامهایی را ایجاد کرده که در آن توسعه حمل و نقل عمومی بر اساس اتوبوس و مینیبوس مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن نیز باید خطوط ریلی (مترو) توسعه پیدا کند.
صدراعظم نوری با اشاره به احداث خیابانهای کامل گفت: طبق برنامه ۵ ساله توسعه ظرفیتهایی را برای احداث خیابان کامل پیش بینی کردهایم و مدیریت شهری موظف است هر ساله یکی از خیابانهای پایتخت را به عنوان خیابان کامل مورد بهره برداری قرار بدهد.
او در پاسخ به این سوال که آیا پیوستن ایران به کمپین بین المللی حمل و نقل پاک موجب افزایش ارتقا پایتخت در رده بندی شهرهای ایمن جهان میشود یا نه گفت: موضوع امنیت شهرها از موضوع حمل و نقل پاک موضوعی جدا است.
انتهای پیام/