پس از انتشار رسوایی اخیر در گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و زلنسکی، اوکراینی‌ها خواهان انتشار مکالمات رئیس‌جمهورشان با ولادیمیر پوتین شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، پس از انتشار رسوایی اخیر در گفت و گوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمر زلنسکی، اوکراینی‌ها با امضای یک تومار، خواهان انتشار متن گفتگو‌های تلفنی زلنسکی، رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شدند.

در این تومار از «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، خواسته شده تا متن گفت‌وگو‌های تلفنی خود با ولادیمیر پوتین را منتشر کند. این تومار امروز یکشنبه در پایگاه ریاست جمهوری اوکراین به نمایش در آمد.

در این تومار آمده است: با توجه به رسوایی مرتبط با گفت‌وگو‌های تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و محتوای این گفت‌وگو‌ها که حاکی از هماهنگی مواضع در خصوص برخی پرونده‌های جنایی، انتقاد از سران اتحادیه اروپا و سفیر سابق آمریکا بود، ما خواهان انتشار متن تمامی مکالمات میان زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هستیم.

در صورتی که شمار امضا‌های این تومار آنلاین ظرف ۹۰ روز به ۲۵ هزار عدد برسد، رئیس جمهور اوکراین باید آن را مورد بررسی قرار دهد.

پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر زلسنکی فشار آورده تا مقامات کی‌یف را قانع کند بطور غیر مستقیم به او در انتخابات مجدد در سال ۲۰۲۰ کمک کنند، رسوایی شدیدی در واشنگتن به وقوع پیوست. مخالفان ترامپ اعلام کرده اند رئیس جمهور آمریکا بر زلسنکی، رئیس جمهور اوکراین فشار آورده تا تحقیقاتی را علیه «هانتر بایدن»، پسر جو بایدن، معاون باراک اوباما راه بیاندازد. جو بایدن اکنون محتمل‌ترین رقیب نهایی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، دونالد ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار