مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: تاکنون قریب به ۹۰ هزار هکتار از اراضی شمال استان کرمان، ثبت سامانه کاداستر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  و بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، نشست کاداستر اراضی ملی از محل صندوق توسعه ملی، امسال با حضور اداره‌های کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک استان کرمان، به منظور بررسی مسائل و هماهنگی بیشتر، پیرامون کاداستر اراضی شمال استان با حضور مدیران کل و روسای اداره‌های شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک دیروز در سالن همایش‌های اداره کل پست استان کرمان، برگزارشد.

رضا طالبی زاده، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در این مراسم با قدردانی از مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل همکاری خوب با ادارات ثبت اسناد و املاک، گام‌های بزرگ برداشته شده در زمینه کاداستر را مرهون همین هماهنگی‌ها دانست و گفت: به خاطر همفکری‌ها و تلاش‌های مشترک تا پارسال حدود چهل میلیون هکتار از اراضی ملی در کل کشور تثبیت مالکیت شدند که بیش از ۱۳ میلیون هکتار آن، مربوط به استان کرمان بوده اند.

او افزود: امسال نیز تاکنون بیش از ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی در کل کشور ثبت کاداستر شده اند که قریب به ۹۰ هزار هکتار از آن متعلق به شمال استان کرمان است.

مهدی رجبی زاده، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان نیز در این جلسه، برگزاری این نشست را نوعی کارگاه آموزشی دانست و گفت: اجرای کاداستر بالاتر از الزامات قانونی و در واقع نوعی وظیفه شرعی و میهنی است.

او با بیان اینکه وظیفه اصلی در منابع طبیعی، حفظ محیط طبیعی است، افزود: درگیری در اموری، همچون: زمین که عمدتا حقوقی است، بالغ بر شصت درصد از وقت ما را به خود اختصاص داده است و با اتمام کاداستر، می‌توانیم به مسائل عمده در زمینه منابع طبیعی بپردازیم.

رجبی زاده نگاه به مسئله کاداستر را نگاهی اجتماعی دانست که با حل آن، بسیاری از مسائل اجتماعی و حتی مراجعات به دستگاه قضا و درگیری‌ها کاهش می‌یابد و بیان داشت: همین امر ما را به این سمت سوق می‌دهد که با غنیمت شمردن وقت و کار در فضایی تعاملی، عمده وقت خود را به آن اختصاص دهیم.

در ادامه این نشست یکایک شهرستان‌ها با ارائه گزارشی از پیشرفت کاداستر در حوزه کاری خود، مسائل و مشکلات را بیان کردند و راهکار‌های لازم را برای حل معضلات با حضور رئیس اداره‌های ثبت اسناد و املاک مربوطه و مدیر کل ارائه دادند.

انتهای پیام/ب

نشست کاداستر اراضی ملی از محل صندوق توسعه ملی در کرمان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار