نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده کلاهبرداری با عنوان فروش خودرو معروف به پرهام امروز در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پرهام آزادشهر که از صبح امروز در محل دادگاه‌های تجدید نظر گلستان آغاز شد علاوه بر سه متهم پرونده صد‌ها نفر از شاکیان پرونده نیز حضور داشتند و ازدحام وسیعی در اطراف محل برگزاری جلسه ایجاد کرده بودند.
 
در دادگاه پرهام چه گذشت؟

شاکیان به امید والبته طمع سود کلان با وعده خرید خودرو با قیمت پایین‌تر و فروش آن در بازار با قیمت بالا در دام کلاهبرداران گرفتار شده بودند.

در ادامه مهمترین مسائلی که در داگاه امروز گذشت را بخوانید.

مهمترین سوالی که شاکیان در پی پاسخ آن بودند بازگشت مال و جبران خسارت شان بود، دادستان مرکز گلستان به این سوال این گونه پاسخ داد.


شناسایی و توقیف اموال متهمان / به دنبال جبران خسارت‌ها هستیم


دادستان مرکز استان درباره شناسایی اموال متهمان گفت: نسبت به شناسایی اموال افراد اقدام کرده ایم و تاکنون اموالی را از هر سه متهم ردیف اول، دوم و سوم توقیف کرده ایم.
 
در دادگاه پرهام چه گذشت؟

حجت الاسلام حسینی گفت: از آقای ن. ق متهم ردیف سوم حدود ۱۴ ملک و از آقای م.ق متهم ردیف دو هم یک ملک توقیف شده است.
 
او گفت: همچنین ۴ ملک در تهران، ۲ خودروی تویوتا لندکروز و مرسدس بنز و مقداری سکه و دلار همگی متعلق به آقای ا.م متهم ردیف اول در تهران توقیف و شناسایی شده است.
 
حجت الاسلام حسینی افزود: اگر پرونده مشمول رد مال شود که ما نیز در خواست رد مال هم داده ایم، به دنبال جبران خسارت‌ها خواهیم بود.
 

اشد مجازات برای متهمان


مهدی شهمرادی وکیل مدافع یکهزار و ۲۷۶ نفر از شکات گلستانی در سخنانی تقاضای اشد مجازات برای متهمان کرد و خواستار استرداد وجوه پرداختی مردم شد.

همچنین مرتضی غایی وکیل مدافع ۴ نفر دیگر از شکات تقاضای مجازات متهمان را اعلام کرد.
 
در دادگاه پرهام چه گذشت؟

وحید مهدی زاده یکی از شاکیان از سیستان و بلوچستان گفت: این فرد خود را صاحب نفوذ عنوان و مناطق محروم سیستان را برای این کار انتخاب کرد تا بتواند با وعده پول مردم را گول بزند.


مالباختگان چه کسانی بودند؟


تعدادی از شاکیان هم با حضور در جایگاه به بیان شکایت خود پرداختند.

در میان شاکیان از کارگر، صاحب شغل آزاد، راننده، بازنشسته فرهنگی و بازنشسته دیگر ادارات و همچنین پزشک داروساز بودند که وجوه خود را به متهمان سپرده بودند تا در مدت زمان کمی به سود کلانی برسند.

در عین حال پزشک دارو سازی از استان سیستان و بلوچستان در جایگاه شاکیان حاضر شد و گفت: بنده در این موضوع ۳۰ میلیارد ریال پولم را از دست دادم.
 

هیچ یک از متهمان اتهام وارده را نپذیرفتند!


ا.م متهم ردیف اول پس از قرار گرفتن در جایگاه متهم، اتهام وارده که توسط رییس دادگاه قرائت شد را نپذیرفت و با بیان برخی موارد به دفاع از خود پرداخت.

وی گفت: من در استان گلستان با هیچ احدی به جز برادران قوانلو مراوده مالی نداشتم و ندارم و هیچ پولی مستقیم از مردم به حساب این جانب واریز نشده است.

ا.م گفت: با هیچ کس عقد مضاربه نداشته ام و اگر واسطه‌ها از مردم پول گرفته و در برگشت آن خلف وعده کرده اند به این جانب ارتباطی ندارد.

او گفت:در سیستان و بلوچستان هم صرفا با مشتریان خودم که حدود ۳۰ الی ۴۰ سال مراوده داشتم کار کردم و اگر واسطه‌ها از مردم پولی گرفتند و به جیب خودشان ریختند خبر ندارم.
 
در دادگاه پرهام چه گذشت؟

متهم ردیف اول پرونده پرهام همچنین در ادامه توپ را به زمین فرد دیگری به نام آقای بخشان از سیستان و بلوچستان انداخت و گفت: من با ایشان کار می‌کردم و اگر وی پول را به شکات عودت نداده است طرف حساب مردم است چرا که بنده در ازای دریافت پول چک می‌دادم.

در ادامه دادستان پرونده گفت: شما چک بلامحل می‌کشیدید و چک هایتان پاس نمی‌شد.

زارعی وکیل مدافع متهم ردیف اول هم در سخنانش گفت: آقای ا.م هیچ وجهی از مالباختگان گلستانی دریافت نکرده و فی الواقع به این افراد هیچ تعهدی ندادر، اما بدهی موکلم را به مردم سیستان کتمان نمی‌کنم.


شرکتی به نام پرهام نداشتم و بنگاه دار ساده بودم


متهم ردیف دوم، م.ق هم پس از قرار گرفتن در جایگاه در سخنانی اتهام اخلال در نظام اقتصادی را نپذیرفت و گفت: بنده هیچ شرکتی ثبت نکردم و فقط یک بنگاه خودرو داشتم و زمانی هم که ۱۶ خرداد ۹۵ گوشی موبایل آقای ا.م خاموش شد، فهمیدم  وی از کشور خارج شده که به مسئولان اطلاع دادم.

وکیل مدافع آقای م.ق هم در دفاع از موکلش گفت: آقای ا.م با پیشنهادات اغوا کننده موکل بنده را فریب داد و از حسن اعتماد این خانوار در سطح شهرستان سوءاستفاده کرد.
 
در دادگاه پرهام چه گذشت؟

او گفت: قرار بود آقای ا.م ۶ هزار و یکصد خودرو به مردم تحویل دهد که فقط ۶۰۰ خودرو تحویل داد.

این جمله او با واکنش ا.م مواجه شد و گفت: بنده چنین قولی به کسی ندادم.


متهم ردیف سوم: معلم هستم و هیچ نیت سویی نداشتم


متهم ردیف سوم به نام ن.ق هم که معلم و خود را دارای ۲۷ سال سابقه تدریس معرفی کرد، با حضور در جایگاه به دفاع از خود پرداخت.

ن. ق گفت: بنده هیچ نقشی در مدیریت بنگاه برادرم مهدی نداشتم و صرفا برای گذران اوقات فراغتم به آنجا می‌رفتم و زمانی که برادرم دچار مشکل شد برای کمک به حل مشکلش از چک شخصی خودم استفاده کردم.

وکیل مدافع ن.ق هم در سخنانش با بیان اینکه موکلش ۵ میلیارد تومان چک نزد مردم دارد گفت: وی هیچ سوءنیتی نداشته و با توجه به مبلغ بدهی، اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور را بر او وارد نمی‌دانم.

جلسه ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه پایان یافت و مقرر شد جلسه دوم رسیدگی روز چهارشنبه همین هفته ۱۰ مهر ۹۸ در محل دادگاه تجدید نظر استان گلستان برگزار شود.
 
انتهای پیام / ن
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
هیچ کس هیچ نقشی نداشته. پس پولا الان کجاست؟ بازم کار این نتانیاهو و ترامپ ناقلا هست.