در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پشت پرده مشکلات جامعه قبل از انقلاب را در «پشت دیوار عمارت» ببینید

درویش نژاد گفت:«پشت دیوار عمارت» نمایش مسائل و مشکلات جامعه در دوران قبل از انقلاب و زورگویی قدرت‌ها را روایت می‌کند.

پشت پرده مشکلات جامعه قبل از انقلاب را در «پشت دیوار عمارت» ببینیدعلیرضا درویش نژاد بازیگر نمایش «پشت دیوار عمارت» در گفت وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره متن نمایش «پشت دیوار عمارت» گفت: این نمایش مسائل و مشکلات جامعه در دوران قبل از انقلاب و زورگویی قدرت‌ها را روایت می‌کند.

وی افزود: نمایش «پشت دیوار عمارت» درباره اعتماد الدوله‌ها است و فضای خاص شرایط ویژه و ارتباطات عجیب انسان‌های مختلف را با بازی هنرمندان روایت می‌کند.

درویش نژاد تصریح کرد: از آن جایی که اجرای نمایش «پشت دیوار عمارت» با ایام محرم در یک زمان است یک جریان مذهبی از طریق تعزیه به مخاطب ارائه می‌شود.

این نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر با اشاره به ایفای نقش خود در نمایش «پشت دیوار عمارت» اظهار داشت: بنده در این نمایش یک نقش ویژه مثل استاد رضا را بازی می‌کنم. در واقع استاد رضا به جمع آوری انسان‌های سوخته در تکیه سوخته با هدف معرفی فضای مذهبی مثل تعزیه به مخاطب می‌پردازد.

درویش نژاد درباره انتخاب متن نمایش «پشت دیوار عمارت» برای بازی گفت: از آن جایی که من چند سالی است به عنوان بازیگر در عرصه تئاتر فعالیت می‌کنم. این متن توسط یکی از بازیگران به بنده معرفی شد.

این بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به استقبال مخاطبان از نمایش «پشت دیوار عمارت» اظهارداشت: از آن جایی که فضای خاص این نمایش با محرم و صفر در یک زمان است به راحتی مخاطب را از آموزش فضا‌های تاریخی و مذهبی آگاه می‌سازد و خداراشکر تا الان استقبال افراد از نمایش«پشت دیوار عمارت» مورد توجه قرار گرفته است.

درویش نژاد گفت: در کشور‌های اروپایی فرهنگ و هنر زیر بنای صنعت، اقتصاد، تولیدات و جامعه است. پس فرهنگ باید در کشور و جامعه قدرتمند باشد تا مردم با نگاه فرهنگی در جامعه حرکت کنند چرا که نبود فرهنگ باعث وجود مشکلات عمیق و آسیب زا می‌شود و از نسل جوان خواستارم تا با تفکر، دانش و بینش عمیق با سوق به سوی فرهنگ سازی در تلاش باشند تا در آینده شاهد ثمرات آن باشیم.

در ضمن نمایش «پشت دیوار عمارت» به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی و با هنرمندی جلیل فرجاد، جمشید صفری، پژمان کاشفی، نسرین مسلمی نیا، شیوا خسرومهر، زری اِماد، پانته آ کیقبادی، حامد آقایی، فرزاد صبوری، علیرضا درویش نژاد، اهورا ابراهیمی، علی حیدری، ماندانا عصری، محمدرضا موهبتی، ماریه ماشاالهی و آرمین افتخار زاده از ۲۴ شهریور تا ۲۴ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۰۰ به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه در تماشاخانه سرو روی صحنه می‌رود.
انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، کارگردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.