مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم از آغاز فعالیت ٣۵ واحد ترمینال ضبط پسته با اشتغال ۴٨۶ نفر در این شهرستان خبرداد.

مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،   با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول پسته استان یزد ۵١هزار هکتار است، گفت: سطح زیرکشت محصول پسته در شهرستان خاتم ١٧هزار هکتار است که ١٢هزار و٨٠٠هکتار آن بارور و۴هزار و٢٠٠ هکتار آن غیر بارور است که پیش بینی می شود امسال با متوسط عملکرد یک تن و٢٠٠کیلوگرم پسته خشک ١۵هزار تن پسته خشک در این شهرستان تولید شود.

او افزود: در شهرستان خاتم ٣۵ واحد ترمینال ضبط پسته با ظرفیت ٣٣هزار تن پسته خشک با اشتغال ۴٨۶ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم با سرمایه بیش از ٣١ میلیارد تومان وجود دارد که همزمان با فصل برداشت محصول پسته فعالیت خود را شروع کردند.

آغاز از صدور ١٣١ مجوز ترمینال ضبط پسته در شهرستان خبرداد و ادامه داد: ٩۶ مجوز تاسیس ترمینال ضبط پسته با ظرفیت بیش از ٧۵ هزار تن پسته خشک و اشتغال هزار و ٣٠٠نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان صادر شده که نیاز به ٧٨میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد و تاکنون ٢٩واحد ترمینال ضبط پسته بالای ۶٠درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اوبا اشاره به بهره برداری از دو واحد ترمینال ضبط پسته در شهرستان، گفت: این دو واحد ترمینال ضبط پسته در زمینی به مساحت ١٧هزار متر مربع و با زیربنای هزارو ۶٠٠ مترمربع با اشتغال ۵۵ نفر با سرمایه بیش از ٢میلیارد تومان تکمیل وبه بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اظهار داشت: ارقام پسته تولیدی شهرستان خاتم اکبری، اوحدی، کله قوچی و احمد آقایی است که بیشترین سطح زیرکشت را رقم اکبری به خود اختصاص داده است.

یک سوم پسته تولیدی استان به شهرستان خاتم اختصاص دارد.

انتهای پیام/ی

٣۵ واحد ترمینال ضبط پسته در خاتم فعالیت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.