مدیر انتشارات فصل پنجم از مسئولان درخواست کرد تا توجه بیشتری به نمایشگاه های استانی و عرضه کتاب در این مکان ها داشته باشند.

همه آنچه در نمایشگاه های استانی کتاب رخ می دهد/ مسئولان شهرستان ها فضای بیشتری را در اختیار نمایشگاه های استانی کتاب قرار دهند

پرویز بیگی حبیب آبادی مدیر مسئول انتشارات فصل پنجم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نمایشگاه های استانی کتاب گفت: نمایشگاه های استانی کتاب فرصت بسیار مناسبی است برای ناشرانی که بتوانند در شهرستان ها کتاب هایشان را عرضه کنند. ویژگی نخست آن این است که مخاطبان نشر فرصتی پیدا می کنند تا کتاب هایی را که در شهرشان عرضه نمی شود در این نمایشگاه ها از ناشر مورد علاقه خود با تخفیفی که برای او درنظر گرفته است، تهیه کنند و افرادی  که  اهل مطالعه نیستند در این نمایشگاه ها به کتاب علاقه مند می شوند.

او افزود:هنگام برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب،  یک مرکز استان با فعالیت جدی نشر روبه رو می شود. در مورد  نشر ما این گونه بود افرادی که علاقه داشتند اثرشان در نشرمان منتشر شود در نمایشگاه های استانی کتاب با مسئولان نشر صحبت می کردند و اثرشان را همان جا  در اختیارشان می گذاشتند.گاهی اوقات تمام ناشران مهمان هایی را به غرفه خود دعوت می کنند. اینگونه میهمان ها با مخاطبانشان ارتباط برقرار می کنند از این رو نمایشگاه های استانی کتاب فرصت خوبی است و نباید ناشران این فرصت را از دست بدهند.

مدیر مسئول انتشارات فصل پنجم از مسئولان در شهرستان ها درخواست همکاری بیشتری در برگزاری نمایشگاه های استانی  کرد و گفت: مسئولان شهرستان ها فضای بیشتری را در اختیار نمایشگاه های استانی کتاب قرار دهند تا مخاطبان بیشتری بتوانند در این نمایشگاه ها شرکت کنند. این مسئله می تواند جاذبه بیشتری برای مخاطب داشته باشد؛ گاهی می بینیم مکانی که به نمایشگاه استانی کتاب اختصاص دادند  در مکانی دور از شهر است که این مسئله به فروش کتاب و حضور علاقه مندان در نمایشگاه های استانی کتاب کمک می کند. هرقدر مسئولان شهرستان ها در زمینه برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب بیشتر همکاری کنند این نمایشگاه ها بهتر برگزار می شود. 

بیگی حبیب آبادی  با اشاره به حضور شبکه های تلویزیونی و رادیویی در شهرستان ها و شیوه های مختلف اطلاع رسانی این شبکه ها اظهار کرد: مردم از طریق شیوه های مختلف اطلاع رسانی شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی می توانند در جریان برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب قرار بگیرند و جاذبه های مختلفی را در نمایشگاه برای مخاطب ایجاد کنند که از جمله آن ها می توان به  ایجاد محلی برای نگهداری کودکان اشاره کرد تا جای مناسبی را در اختیار نیرویی قرار دهند که ناشر برای شرکت در نمایشگاه های استانی کتاب اعزام می کند حتی از ما هزینه بگیرند و غذا را با کیفیت مناسب در اختیارشان بگذارند؛ اتفاقاتی که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رخ می دهد در حجم کوچکتری در نمایشگاه های استانی کتاب رخ دهد بدیهی است استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب خواهد شد.

او ادامه داد: در برخی مراکز استان ها از نمایشگاه های استانی کتاب به خوبی استقبال می شود در استان دیگری این اتفاق نمی افتد. ممکن است  مسئولان، وزارت ارشاد و مسئولان نمایشگاه های استان ها همکاری لازم را در زمینه برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب نداشته باشند.در جایی که همکاری می شود دوستان وزارت ارشاد هم تجربه لازم هم احاطه دارند و گمان می کنم در این صورت اتفاق خوبی در استان می افتد صد در صد این نمایشگاه ها در اقتصاد نشر تاثیر می گذارد اگر هیچ تاثیری در این زمینه نداشت ناشران در نمایشگاه های استانی کتاب حاضر نمی شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار