شهید هاشمی نژاد در ابتدای مهاجرت به مشهد در کنار مبارزات سیاسی، در قالب کانون بحث و انتقاد، به جوانان تریبون آزاد می داد و شبهات ذهنی آنان را حل می‌کرد.

سید جواد هاشمی نژاد فرزند شهید هاشمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: شهید در سال‌های مبارزاتی خود نیاز‌های فکری جامعه جوانان را که به دنبال اندیشه‌های نو بودند شناسایی کرد و به رفع شبهات آنان پرداخت.
 
شهید هاشمی نژاد توجه ویژه ای به جوانان داشتند/مجتهدی که طرفدار آزادی اندیشه جوانان بود

او ادامه داد: در آن مقطع زمانی دو قطبی فکری در جوامع وجود داشت؛ یکی جهان بینی به شیوه کاپیتالیستی و دوم جهان بینی مارکسیستی، شهید هاشمی نژاد جهان بینی سومی را ارائه داد به نام راه سوم بین کمونیزم و سرمایه داری که برگرفته از مکتب اسلام بود.

فرزند شهید هاشمی نژاد با اشاره به اینکه در آن زمان شبهات زیادی به دین وارد بود، گفت: پدرم و دیگر یاران امام (ره) از جمله شهید مطهری، بهشتی و باهنر وقت زیادی را در جلسات دانشگاهی برای پاسخگویی به این شبهات می‌گذاشتند.
 
شهید هاشمی نژاد توجه ویژه ای به جوانان داشتند/مجتهدی که طرفدار آزادی اندیشه جوانان بود

او با بیان اینکه عمده مخاطبین شهید جوانان بودند تصریح کرد: نظر ایشان همیشه این بود که جوانان می‌توانند تحول عظیم رقم بزنند.

شهید هاشمی نژاد در ابتدای مهاجرت به مشهد در کنار مبارزات سیاسی، در قالب کانون بحث و انتقاد، به جوانان تریبون آزاد میداد و شبهات ذهنی آنان را حل می‌کرد؛ دو کتاب از آثارش هم محصول همین پرسش و پاسخ هاست.

یکی دیگر از آثار معروف این مجتهد در قالب رمان "مناظره دکتر و پیر" که در آن به مجموع شبهاتی در ضمن یک گفت و گو پرداخته شده است؛ چاپ این کتاب در زمان رژیم پهلوی ممنوع بود و تا پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ نرسید.

شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد در بیست و هفت سالگی به درجه اجتهاد رسید و نقش مهمی در رسوا کردن خیانت‌های بنی صدر پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشت و این مهم باعث شد در هفتم مهرماه سال ۶۰ توسط یکی از اعضای نفوذی سازمان منافقین ترور و به شهادت برسد.

انتهای پیام // م.ب
 
 

شهید هاشمی نژاد حامی بزرگ جوانان انقلابی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.