معمار ماهر گفت: باید توقع مردم را در حوزه فضایی بسنجیم، به همین دلیل ۸ دسته برای ایده پردازی تقسیم کردیم.

سنجش توقع مردم در حوزه فضایی/ پارک‌های موضوعی ترویج فضا را محقق می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد معمار ماهر، مدیر طرح و برنامه پژوهشگاه فضایی در نشست خبری اظهار کرد: همزمان با هفته جهانی فضا، رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک‌ ها و گردشگاه­‌های موضوعی فضاپایه با همکاری سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران و دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد .
 
او ادامه داد: هماهنگی لازم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است تا سه تیم برتر این رویداد بتوانند، شرکت خود را تاسیس کنند.

معمار ماهر افزود: باید توقع مردم را در حوزه فضایی بسنجیم، به همین دلیل ۸ دسته برای ایده پردازی تقسیم کردیم که هفت آسمان، حوزه علوم پایه فضایی، فناوری فضایی، خدمات و کاربرد‌های فضایی، زیست فضایی، اکتشافات فضایی، موجودات هوشمند، مجموعه‌های جانبی مکمل را شامل می‌شود.
 
معمار ماهر گفت: پیش بینی کردیم که افرادی هم که خارج از این دسته بندی، ایده دارند، بتوانند در این رویداد شرکت کنند.
 
او تصریح کرد: دوست داریم ایده‌ها به طور تیمی باشد و‌ محدودیت سنی نداریم و از همه ایده‌ها در این حوزه استقبال می‌کنیم.
 
معمارماهر ابراز کرد: علاقه مندان می‌توانند در سایت spacepark.ir ایده‌های خود را ثبت کنند. همچنین فراخوان دادیم و برخی از سرمایه گذاران داوطلب شدند در این رویداد شرکت کنند.

در ادامه  طالب عبدالهی، مدیر پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی اظهار کرد: پارک‌های موضوعی فضا پایه می‌تواند مکان محور باشد و در کنار آن اِلمان‌های مختلفی داشته باشد و موضوع ترویج فضا را محقق کند.

او ادامه داد: همچنین در دو روز رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک‌های موضوعی فضا پایه، شرکت کنندگان کارگاه نوآوری و خلاقیت را هم می‌گذرانند.

عبداللهی تصریح کرد: شبیه سازی کُرات مختلف، پیاده شدن از سفینه بر کره ماه، آدم‌های فضایی از فعالیت‌هایی است که سرمایه گذاری در این پارک‌ها هزینه زیادی را می‌طلبد، بنابراین دانشگاه صنعتی شریف به عنوان همکار با ما در این حوزه فعالیت می‌کند.
بیشتر بخوانید: ناسا برای کشف اسرار فضا، روبات‌های کاوشگر جدید می‌سازد
او افزود: این پروژه ۴ فاز دارد که شامل مطالعات پارک‌های موضوعی فضا پایه دنیا، ایده پردازی و مکان یابی در کشور، تهیه بسته‌های اقتصادی وپیشنهاد آن به سرمایه گذاران و در انتها سرمایه گذاری می‌شود.

مدیر پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی در پایان گفت: الان در فاز دوم این پروژه قرار داریم و بعد از برگزاری رویداد وارد فاز‌های جدید می‌شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار