سیجانی گفت: میزان صادرات استان قم در شش ماه نخست سال جاری را به ارزش ۱۱۷ میلیون دلار و وزن ۱۱۱.۵ هزار تن دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به صدور کارت‌های بازرگانی در استان از ابتدای سال تا پایان شهریورماه گفت: ۹۳ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و تعداد ۷۶ کارت بازرگانی در بخش تجاری صادر شده است که در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی در استان قم به ۶۶۷ فقره رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم میزان صادرات قم از ابتدای سال تا پایان شهریور را مورد توجه قرار داد و افزود: میزان صادرات کالا‌های غیر نفتی بر اساس گمرکات استان در شش ماه نخست سال جاری با ارزش ۶۹ میلیون دلار و وزن ۶۶ هزار تن بوده است.

سیجانی با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان شهریورماه ۵ فقره کارت بازرگانی در استان ابطال‌شده است، ابراز کرد: از ۶۶۷ فقره کارت بازرگانی صادر شده در استان ۵۰۴ فقره تولیدی و ۱۶۳ فقره تجاری است.

او با تأکید بر اینکه میزان صادرات استان بر اساس میزان مبدأ تولید در شش ماه نخست سال به ارزش ۱۱۷ میلیون دلار و وزن ۱۱۱.۵ هزار تن بوده است،تصریح کرد: مواد پلاستیکی، محصولات فلزی، مفتول مسی، محصولات گوناگون صنایع شیمیایی، سوخت‌ها و روغن‌های معدنی، فرآورده‌های غلات، ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی، الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیر یکسره، کفش و انواع چسب‌ها عمده کالا‌های صادراتی در مدت شش‌ماهه بوده است.

سیجانی عمده کشور‌های هدف صادراتی به ترتیب ارزش صادرات را برشمرد و ادامه داد: عراق، هند، ترکیه، افغانستان، امارات، پاکستان، ازبکستان، آذربایجان، ویتنام و ارمنستان عمده کشور‌های واردکننده کالا‌های استان قم بوده‌اند.

انتهای پیام/ح

صادرات ۱۱۷ میلیون دلار کالا از استان قم؛ عراق صدرنشین واردات شد

برچسب ها: صنعت ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.