مخالف و موافق یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی دلایل خود را تشریح کردند.


محجوب: با وجود مباحث مهم یک فوریت طرح شفافیت آرا لزومی ندارد/ آزادی‌خواه: مردم باید بدانند نمایندگانشان به مسائل چه رأیی می‌دهندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در صحن علنی یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در ابتدا وکیلی عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید به تشریح این طرح پرداخت.

در ادامه علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به عنوان مخالف یک فوریت این طرح گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و مباحث مهم اقتصادی یک فوریت این طرح ضرورت ندارد.

او تأکید کرد: وقت زیادی از دوره دهم مجلس باقی نمانده و این طرح در رفت و برگشت میان مجلس و شورای نگهبان امکان دارد به این دور از مجلس نرسد، بنابراین فوریت این طرح اکنون لزومی ندارد.

حجت‌السلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در ادامه به عنوان موافق یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی با اشاره به اظهارات حجت‌الاسلام پناهیان، گفت: اظهاراتی که این مداح انقلابی در انتقاد بر عملکرد مجلس درباره شفافیت داشت، اقدامی به جا بود و ما باید مجلس شیشه‌ای ایجاد کنیم. (در زمان بیان این اظهارات برخی نمایندگان به عنوان مخالف این سخنان دو دو کردند).

او تصریح کرد: ما موکلان ملت هستیم و به وسیله آنها در مجلس عضویت پیدا کردیم، بنابراین حداقل موضوع آن است که مردم بدانند نمایندگانشان به کدام موضوع چه رأی می‌دهند و اگر موضوعی در این مجلس به رأی گذاشته می‌شود، نمایندگان باید به خواست مردم خود رأی دهند.

بیشتر بخوانید: مجلس با یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی موافقت کرد 

آزادی‌خواه از نمایندگان خواست تا به یک فوریت این طرح رأی دهند، اما برای ادامه سخنان خود از سوی پزشکیان مورد انتقاد قرار گرفت و این نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از جلسه را بر عهده داشت به وی اعلام کرد که فرصت زمانی او تمام شده است، ولی آزادی خواه همچنان بر گفتن سخنان خود اصرار داشت تا این که این موضوع به یک جدل لفظی تبدیل شد.

در نهایت نمایندگان با یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی موافقت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار