معاون اشتغال و خوکفایی کمیته امداد استان از بافت ۱۹۷تخته فرش از ابتدای سال توسط مددجویان کمیته امداد استان خبرداد.

حسینی معاون اشتغال و خوکفایی کمیته امداد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در خراسان جنوبی ۳هزار و ۱۰۰ بافند در استان در حال بافندگی فرش هستند.

او با اشاره به اینکه ۲هزار و ۵۲کارگاه خانگی بافت فرش در استان وجود دارد افزود: ۱۴کارگاه تجمعی بافت فرش نیز در استان فعال است.  

حسینی با بیان اینکه تخته فرش‌های بافته شده از ابتدای سال ۹۲۰متر مربع است. گفت: این فرش‌ها ۶۶۶ میلیون  تومان برای استان ارزآوری داشته است.

معاون اشتغال و خوکفایی کمیته امداد استان  با اشاره به اینکه بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت با نظارت استادکاران این نهاد انجام می‌شود و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری شده اظهارکرد: فرش‌های تولیدی توسط مرکز خدمات تولیدی و بازرگانی امداد خریداری و وجه آن پس از کسر به‌حساب مددجو واریز می‌شود.

او دامه داد: فرش‌های تولیدشده بیشتر در طرح‌های ریز ماهی، لچک ترنج، خشتی، بته جقه و نائین بوده است.

معاون اشتغال و حمایت کمیته امداد استان با بیان اینکه یک پنجم فرش تولیدی مددجویان کمیته امداد کشور را مربوط به خراسان جنوبی دانست اظهارکرد: سنجش بینایی، بهسازی محیط کسب‌ و کار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به قالیبافان تحت حمایت را ازجمله خدمات کمیته امداد به مجریان طرح‌های قالیبافی است.

انتهای پیام / ط ا

افزایش ۳۱ درصدی ایجاد اشتغال کمیته امداد استان

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.