ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۷۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۷۷۶ میلیون دلار از گمرکات خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید جهانخواه ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: صادرات این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۰ درصد افزایش، اما از نظر ارزش ۳۰ درصد کاهش داشت.

او ادامه داد: صادرات کالا از خراسان رضوی در ۶ ماه نخست پارسال یک میلیون و ۳۶۹ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار بود.

 ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: از کل صادرات کالا‌های غیرنفتی استان در نیمه نخست امسال ۹ میلیون و ۱۴۷ هزار دلار از طریق تجارت چمدانی و ۱۷ میلیون و ۷۷۱ هزار دلار از طریق بازارچه‌های مرزی باجگیران و دوغارون انجام گرفت.

جهانخواه عمده کالا‌های صادراتی خراسان رضوی در این مدت را زعفران، مقاطع فولادی، مصالح ساختمانی، میوه و مصنوعات پلاستیکی ذکر کرد و افزود: اغلب کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی استان در این مدت افغانستان، عراق، ترکمنستان و ازبکستان بود.

او میزان واردات کالا به خراسان رضوی در ۶ ماه نخست امسال را ۱۴۴ هزار تن به ارزش ۱۷۳ میلیون دلار دانست و تصریح کرد: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن سه درصد و از نظر ارزش ۲۲ صدم درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: میزان واردات کالا به این استان در ۶ ماه نخست سال گذشته ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار بود.

جهانخواه افزود: عمده‌ترین کالا‌های وارداتی به خراسان رضوی در نیمه نخست امسال پنبه، حبوبات، ابریشم خام و کلرور پتاسیم و مبدا کالا‌های وارداتی کشور‌های ازبکستان، امارات متحده عربی، ترکیه و چین بوده اند.

او ادامه داد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا به این استان در مدت یاد شده تراز بازرگانی خارجی گمرک استان مثبت و معادل ۶۰۳ میلیون دلار بود.

انتهای پیام//ف.س
 
 

صادرات کالا از استان در ۶ ماه نخست پارسال بیش از یک میلیارد دلار بود

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.