مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: امسال برخلاف سال‌های قبل در راستای حمایت از فعالین اقتصادی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که تمام بدهی مالیاتی خود را تا پایان مهرماه پرداخت کنند از بخشودگی ۱۰۰ درصد برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: امسال برخلاف سال‌های قبل در راستای حمایت از فعالین اقتصادی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که تمام بدهی مالیاتی خود را تا پایان مهرماه پرداخت کنند از بخشودگی ۱۰۰ درصد برخوردار می‌شوند.

محمدرضا محمدی اظهار داشت: نظام مالیاتی کشور در حال حرکت به سمت جایگاهی است که بتواند هزینه‌های دولت را تأمین کند.

او بابیان اینکه درآمد‌های مالیاتی جایگزین مناسبی برای درآمد‌های نفتی هستند، افزود: باوجود اینکه اقدامات خوبی در حوزه مالیاتی کشور صورت گرفته، اما هنوز فاصله زیادی بین درآمد مالیاتی و هزینه‌های دولت وجود دارد که بایستی این فاصله را سالانه کمتر کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان بیان کرد: امسال برخلاف سال‌های قبل در راستای حمایت از فعالین اقتصادی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که تمام بدهی مالیاتی خود را تا پایان مهرماه پرداخت کنند از بخشودگی ۱۰۰ درصدی برخوردار می‌شوند و در صورتی‌که بدهی پس از پایان مهر و تا پایان سال پرداخت شود میزان تخفیف برای واحد‌های تولیدی ۹۰ درصد و برای اشخاص حقیقی ۸۰ درصد است.

محمدی با اشاره به اینکه اگر افراد بدهی‌های خود را تا پایان امسال پرداخت نکنند این میزان در سال آینده برای واحد‌های تولیدی ۷۰ درصد و برای اشخاص حقیقی ۵۰ درصد است، تصریح کرد: مردم و تولیدکنندگان می‌توانند با بهره‌مندی از این طرح میزان بدهی مالیاتی خود را به شکل قابل توجه‌ای کاهش دهند.

او بابیان اینکه بر اساس تصمیم دولت تمامی واحد‌های تولیدی که خسارتی بیش از ۵۰ درصد در سیل فرودین ماه دیده‌اند از پرداخت مالیات معاف هستند، خاطرنشان کرد: واحد‌های تولیدی که زیر ۵۰ درصد آسیب‌دیده‌اند به میزان خسارتشان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: تا پایان شهریورماه تنها ۱۸ درصد از پزشکان لرستانی اصول مالیاتی را رعایت کرده‌اند این در حالی است که این میزان در کشور مقدار بیشتری است.

محمدی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار داشت: سال گذشته سازمان مالیاتی ۱۰۵ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت کرد همچنین تا پایان مردادماه امسال ۳۷ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت‌شده است.

انتهای پیام/ب

تخفیف ۱۰۰ درصدی به بدهکاران مالیاتی

برچسب ها: امورمالیاتی ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار