همایش تجلیل ۷۰۰ نفر از رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس شهرستان عجب شیر به مناسب هفته دفاع مقدس در سپاه ناحیه عجب شیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سردار علی محمودی فرمانده سابق هوافضا سپاه استان آذربایجان شرقی در این همایش گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتم برای بازخوانی ارزش‌های انقلاب، ایثارگری و جانفشانی‌های رزمندگان سلحشوری است که با خلق حماسه‌هایی ماندگار اقتدار و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند. از این رو مهم‌ترین راه احیای ارزش‌های والای نظام و انقلاب حرکت در مسیر شهدا و زنده نگه داشتن روحیه ایثار و شهادت است.

او افزود: روحیه ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت مردم ایران در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس درسی شده برای کشور‌های دیگر که اثرات آن را هم اکنون در منطقه مشاهده می‌کنیم.

او ادامه داد:پیروزی انقلاب اسلامی در برابر تمام دشمنان نظام که ۴۰ کشور بودند رزمندگان ایران اسلامی هیچ گونه تجهیزات نمی‌توانستند تهیه کنندو حتی یک سیم خاردار که با داشتن ایمان به خدا و اعتقادات آن‌ها که با برپایی نمازشب رزمندگان در برابر استکبار جهانی پیروز شدند.

محمودی گفت: رزمندگان در زمان دفاع مقدس با حفظ ارتباط و توسل به خدا و اهل بیت (ع) توانستند از میهن دفاع کنند و لذا ما نیز باید در توان خود از زحمات و مجاهدت‌های آنان تجلیل نمائیم.

او گفت:نظر و نگاه بلند عارفان و مجاهدان و مومنین و مبارزین یاد و نام امام حسین (ع) و شیوه و روش و سیره آن امام در راه خدا که الهام بخش جهاد و شهاهدت است و رزمندگان ما از این روش در برابر دشمنان ایستادند.

فرمانده سابق هوافضا سپاه استان آذربایجان شرقی گفت:رزمندگان سلحشور ایران در هشت سال دفاع مقدس با وجود برخی نارسایی‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی در مقایسه با دشمن، با ایمان و اراده راسخ به مصاف دشمن رفتند و حماسه‌هایی جاودان آفریدند.

او گفت: در تاریخ ایران بجز ۸ سال دفاع مقدس جنگی وجود ندارد که خاکی از ایران جدا نشود و آن هم به برکت شهادت طلبی‌ها و ازجان گذشته‌های و ایثارگری‌های رزمندگان و جانبازان و خانواده شهدا است.

محمودی با بیان اینکه در جنگ نمی‌توانستیم تجهیزات مدرن دست پیدا کنیم افزود:اگر وابسطه به دشمن باشیم دشمن در سخترین شرایط ما را همراهی نخواهند کردو این آسایش و آرامش که در کشورمان وجود دارد در سایه مستقل بودن و وابسته نبودن به دشمنان نظام است.

او ادامه داد:دفاع مقدس گواه ایستادگی مردم مسلمان ایران در برابر هرگونه تعدی و تجاوز دشمنان اسلام و انقلاب به میهن اسلامی است که در آن غیورمردان و شیرزنان جان خویش را با شور عاشورایی در راه اعتلای جمهوری اسلامی اهدا کردند و سرافرازی را برای ایران به ارمغان آوردند.

 

انتهای پیام/ش

همایش تجلیل از رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس شهرستان عجب شیر برگزارشد

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.