وزیر آموزش و پرورش گفت: تا سال گذشته ۱۱ استان زیر متوسط کشوری بودند و تلاش ما این است تا آن‌ها را به متوسط کشوری برسانیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، تمام تلاش این وزارتخانه را افزایش سرانه فضای آموزشی اعلام کرد و گفت : تا سال گذشته ۱۱ استان زیر متوسط کشوری بودند و تلاش ما این است تا آن‌ها را به متوسط کشوری برسانیم و طبیعی است وقتی این استان‌ها به متوسط برسند، بیشتر هم ارتقا پیدا خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته استان کرمانشاه از این فهرست خارج شد و به متوسط کشوری رسید، گفت : در کرمانشاه با تلاش خیران مدرسه‌ساز فضا‌های خوبی در استان ساخته شده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ۷۰ سانتی‌متر به سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه افزوده شده است، گفت: اکنون سرانه فضای آموزشی این استان ۷.۲ متر مربع است که سرانه خوبی محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه را کانون اصلی یادگیری دانست و با تاکید بر اینکه باید مناسب‌ترین امکان را برای یادگیری فراهم کنیم تا دانش‌آموزان وقتی به مدرسه می‌آیند اشتیاق داشته باشند و معلم و مدیر خود را خوب ببینند و فضای مدرسه را فضایی مناسب بدانند.

او با بیان اینکه خیرین عزیزی که در کار احداث مدرسه به یاری آموزش و پرورش آمده‌اند سنگ تمام گذاشته‌اند، افزود: خیرین، مدارسی با استاندارد‌های بسیار بالا می‌سازند و مدارسی که امروز در ثلاث باباجانی افتتاح شد مدارسی هستند که شاید نمونه آن‌ها در تهران هم پیدا نشود.

حاجی میرزایی خیران مدرسه‌ساز را مهم‌ترین شریک آموزش و پرورش دانست و گفت: خدا را شاکر هستیم که چنین انسان‌هایی برای آموزش کودکان این سرزمین همت می‌کنند و سرمایه خود را در این راه هزینه می‌کنند.

او افزود: اعتقاد دارم که غیر از سرمایه و تجهیزاتی که خیرین هزینه می‌کنند، حس مسئولیت‌پذیری که نسبت به دیگران دارند و آن همراهی و همدلی با مردم در شریک شدن در غم و کاستی‌های آن‌ها، چیزی است که ما به آن نیاز داریم.

انتهای پیام/د

سرانه آموزشی ۱۱ استان زیر متوسط کشوری

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
قابل توجه دولت تدبیر