خلیل دلپاک گفت: ۱۰ هزار و ۱۰۰ سمنانی در ۱۵ روز گذشته برای شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی نام‌نویسی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، خلیل دلپاک مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت : سال گذشته ۹ هزار نفر از استان سمنان برای بهره‌مندی معنوی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند، امسال، با توجه به حذف دریافت روادید، این آمار افزایش یافته است.

او افزود: سفر مشتاقان زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا به مناسبت اربعین از طریق گذرنامه امکان‌پذیر است و شهروندان بدون دریافت گذرنامه به کشور عراق سفر نکنند.

مدیرحج و زیارت استان سمنان ادامه داد: برای نام‌نویسی به منظور شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی زائران ۲۲۰ هزار ریال هزینه ثبت نام، ۱۵۰ هزار ریال هزینه بیمه و ۷۰ هزار ریال برای دریافت خدمات پزشکی به هلال احمر پرداخت می‌کنند.

دلپاک تصریح کرد: زائران می‌توانند به صورت گروهی در قالب کاروان و انفرادی برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی اقدام کنند و محدودیتی در این بخش وجود ندارد.

او اضافه کرد: مرز معین استان سمنان برای عزیمت زائران به کشور عراق مرز مهران تعیین شده است و زائران برای شرکت در این آیین از دیگر مرز‌های مشترک با کشور عراق تردد نکنند.

مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: در صورتی که بدون گذرنامه شهروندان برای پیاده‌روی اربعین وارد کشور عراق شوند، از هرگونه مزایای بیمه درمانی و رفاهی محروم می‌شوند و زائران موظف به رعایت شرایط قانونی در این سفر زیارتی هستند.

انتهای پیام/ح

۲۱ دفتر حج و زیارت در استان بیش از ۷۰۲ هزار نفری سمنان فعال است

برچسب ها: اربعین ، محرم98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.