پایان مهلت ارسال آثار به سومین دوره سراسری سوگواره عکس هیأت سجادیه دارالمومنین کاشان با عنوان «زنجیر ارادت» تا دهم مهرماه جاری است.

حسین باغشیخی، دبیر سوگواره عکس زنجیر ارادت، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت: بیش از ۵۰ عکاس حرفه‌ای در این سوگواره که با دعوت از عکاسان منطقه کاشان وکشور برای ثبت لحظات معنوی زنجیرزنی هیأت سجادیه دارالمومنین کاشان در روز ۲۵ محرم همرمان با سالروز شهادت حضرت سجاد (ع) برگزارشد حضور داشتند.

او، روایت دعا‌های حضرت سیدالساجدین در صحیفه زیبای سجادیه از نگاه عکس، تعزیت در ساحت حضرت زین العابدین (ع) در منطقه فرهنگی کاشان (با محوریت نام سجادیه)، اشاعه فرهنگ تعزیت با تاکید بر انتقال نسلی و انتقال فرهنگی در رفتار مردم، آئین عزاداری هیات سجادیه از زاویه نگاه کودکان (نگاه کودکانه) و مجموعه عکس (۵ عکس) از یک رفتار یا رویداد با محوریت عزاداری هیات سجادیه را از محور‌ها وموضوعات عکاسی این سوگواره برشمرد و گفت: عکاسان فقط تا دهم مهرماه جاری فرصت ارسال آثار خود را به دبیر خانه این سوگواره ارسال کنند.

به گفته او، آیبن اختتامیه سوگواره عکس «زنجیر ارادت» هیأت سجادیه دارالمومنین کاشان با معرفی عکاسان برتر و تبجیل از آن‌ها ۱۸ مهرماه برگزار خواهد شد.

دبیر سوگواره عکس زنجیر ارادت، با اشاره به این بیت «رحمت بر آن که بر «حسینم» مبتلا کرد/با عشق و «زنجیر ارادت» آشنا کرد گفت: تاکنون ۲۵۰ عکس از عکاسان کاشانی و دیگر استان‌های کشور به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است.

باغشیخی، افزود: عکس‌های راه یافته به بخش مسابقه در کتاب سال زنجیر ارادت چاپ خواهدشد.


او تصریح کرد: لوح تندیس سوگواره و جایزه ویژه سوگواره به برگزیدگان در هر بخش تعلق خواهدگرفت و و جایزه ویژه هیات داوران نیز به عکس برگزیده امسال اختصاص می‌یاید.

به گفته او، هنر عکاسی در مکتب حضرت سیدالشهداء (ع) همواره در رشد حیات اجتماعی ارزش محور تأثیر بسزایی داشته ودارد.

باغشیخی، با تاکید بر اینکه هنرآیینی متعالی همیشه مملو از تاثیرگذارانی اســت که افتخار جامعه بوده و همه همت وحمیتشان بر این بوده است که جامعه را ازمنظر ودریچه هنر به سمت فضیلت محوری رهنمون شــوند. گفت: امروز انسان‌های خردمند پُشتِ ایوان طلای آگاهی عکس رستکاری می‌جویند واین دست یافتنی است.

او در پایان اظهارداشت:هرزمان که ما به تصمیمی درحوزه ارتقای شاخصه‌های فرهنگی وهنری درساحت اهل البیت (ع) بارمعنایی فضیلت، بدهیم خودمان را به سمت کمال رهنمون کرده ایم.

انتهای پیام/م
 

برگزاری سوگواره عکس هیأت سجادیه دارالمومنین کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.