مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: چهار زاویه دید و فلسفه درون حوزه گردشگری نهفته که نخستین و مهمترین آن، فلسفه روانشناختی و روحی است.

حوزه روانشناختی مهمترین فلسفه و زاویه دید در حوزه گردشگری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در همایش ملی روز جهانی «گردشگری» که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: فلسفه روانشناسی باعث صفای روح و ایجاد نشاط در افراد می‌شود که این امر بسیار مهم است.

او ادامه داد: فلسفه اجتماعی گردشگری، فلسفه سیاسی و ایجاد همبستگی، فلسفه علمی و فرهنگی و در عصر معاصر فلسفه اقتصادی از جمله مهمترین زاویه‌های دید و فلسفه در درون حوزه گردشگری است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه موضع اسلام در برابر تمام فلسفه‌های عنوان شده مثبت و قابل حمایت است بیان کرد: ۴۰ گرایش در فقه و حقوق وجود دارد که یکی از این موارد گرایش به حوزه گردشگری و قلمرو مربوط به آن است.

او با بیان اینکه جایگاه گردشگری در کشور پایین است تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیاری در کشور و سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری وجود دارد که برای نشان دادن و به فعلیت رساندن آن‌ها باید تلاش بسیار شود.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با بیان اینکه حوزه گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایران خواهد داشت گفت: باید بند ناف اقتصاد کشور از منابع نفتی را قطع و به حوزه‌هایی همچون گردشگری پرداخت.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور نیز اظهار داشت: متاسفانه ظرفیت‌های گردشگری ایران آنگونه که باید نشان داده نمی‌شود.

علی رفیعی بیان کرد: رسانه‌ها، استانداران، فرمانداران و همچنین توجه جهانی می‌تواند نقش مهمی در رونق حوزه گردشگری کشور داشته باشد.

او  ادامه داد: باید در حوزه عملکرد گردشگری پیگیری و مداومت همیشگی وجود داشته باشد و در خصوص گزارش عملکرد هر بخش توجه و موارد خواسته شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور با بیان اینکه چهار هزار و ۷۰۰ آژانس ایران در جهت رشد گردشگری آماده خدمت رسانی هستند افزود: هر فرد باید با جدیت و توجه ویژه در خصوص نشان دادن ظرفیت‌های گردشگری منطقه خود وارد عمل شوند.

او  بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار و یکی از مناطق امن کشور است.

همایش جهانی روز «گردشگری» با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و شماری از مسئولان کشوری و استانی برای نخستین بار خارج از پایتخت و در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

انتهای پیام/ع

همایش جهانی روز «گردشگری» با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری در زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار