عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همانطور که رهبرانقلاب پیش‌بینی کرده بودند ثابت شد که نمی‌توان به اروپا اعتماد کرد.

نقض عهد طرف اروپایی جای تعجب نداردآیت‌اللّه محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلح نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هاگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانیه ضدایرانی اتحادیه اروپا مبنی بر احتمال خروج از برجام گفت: در این اواخر به خوبی مشخص شد که اتحادیه اروپا تابعی از آمریکا است و از خود استقلال فکری ندارد؛ بنابراین همانطور که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کرده بودند ثابت شد که هیچ اعتمادی به طرف اروپایی نیست.

او ادامه داد: در حال حاضر هم شاهدیم که پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری ثابت شد. البته بیش از این هم انتظاری از طرف اروپایی نمی‌رفت زیرا نقض عهد و دروغگویی این‌ها از ابتدا هم قابل پیش‌بینی بود اما مسئولان ما برای اتمام حجت هم که شده  تا اینجا پیش رفتند، ولی باز هم شاهد بودیم که آنها به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکردند.

آیت‌اللّه مجتهد شبستری افزود: طرف اروپایی تنها ۱۱ تعهد داشت که آنها هم تنها روی کاغذ باقی مانده است و هیچ کدام عملی نشدند.


بیشتر بخوانید: خوشحالی مردم از قاطعیت و صلابت قوه قضائیه در مبارزه با فساد/ از مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه پیشگیری است


او با اشاره به اقدامات کشورمان خاطرنشان کرد: ایران عهدنامه و توافق‌نامه‌ای را امضا کرده است که طبق آن هم عمل خواهد کرد. ما در حال حاضر گام به گام تعهدات خود را کاهش می‌دهیم و زمانی که اروپا به طور کامل از برجام خارج شود ما هم یکباره از این توافق خارج خواهیم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، اروپا ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار