مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم فرهنگی این حوزه به نسل جدید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سمیه قاسمی طوسی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در مراسم غبارروبی گلزار شهدای برنجستانک سوادکوه شمالی گفت: گرامیداشت نام شهید و ذکر ایثارگری رزمندگان، جانبازان و آزادگان اختصاص به یک هفته و یک ماه ندارد و ما باید در هر روز و هر لحظه، قدردان این عزیزان باشیم، اما هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای انتقال این گنجینه فرهنگی به نسل جدید است.

او با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان امروز، آن هشت سال را تجربه نکردند و آن انسان‌های بزرگ را ندیدند افزود: ما باید در انتقال درست مفاهیم برجسته دفاع مقدس به این نسل، هوشمندانه رفتار کنیم.

قاسمی طوسی گفت: باید به جوانان و نوجوانان امروز بگوییم در حالی که به خاطر انقلاب مردمی در ۲۲ بهمن ۵۷، تقریباً شیرازه کشور از هم پاشیده بود و دشمن در چنین وضعیتی که ارتش سر و سامانی نداشت، به کشور حمله کرد، اما مقاومت مردمی چنان سدی در مقابل دشمن متجاوز ایجاد کرد که از اقدام خود پشیمان شد.

او افزود: باید به درستی برای جوانان تبیین کنیم در چنین شرایط خطیری و در حالی که کیان کشور در معرض خطر جدی قرار داشت، سربازان حضرت روح الله، با تشکیل گردان‌های مردمی و سپاه و بسیج در مقابل دشمن ایستادند و ارزش کار آنان زمانی برجسته می‌شود که بدانیم تمام دنیا از صدام حمایت می‌کردند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: بسیجیان ما با تأسّی از عاشورا و مکتب حسین بن علی در راه جهاد قدم گذاشتند و همه خود را سپاه امام زمان (عج) می‌دانستند و باور داشتند که زمینه‌های ظهور آقا حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) را مهیا می‌کنند.

قاسمی طوسی افزود: یک نکته مهمی که جوانان امروز باید بدانند این است که توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و توان بالای نظامی کشور، بخش زیادی مرهون ایثارگری فرماندهان دوران دفاع مقدس و سرداران بی سر است و امروز ترس و هیبتی از ملت ایران در دل ابرقدرت‌ها افتاد که هر روز تهدید می‌کنند، اما هرگز جرأت حمله به خاک کشور و تجاوز و تعدی ندارند و ما همه این آرامش و امنیت را مرهون خون شهیدان هستیم.

در پایان مراسم از همسر و فرزندان شهید این بخش از شهرستان سوادکوه قدردانی شد.

انتهای پیام/ م

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم فرهنگی

برچسب ها: شهدا ، مدافعان حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار