معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مقاوم سازی سالانه ۲۰۰هزار خانه روستایی فرسوده در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عزیزالله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازسازی و نوسازی مساکن فرسوده روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن است و ۲۰۰ هزار خانه روستایی فرسوده در کشور با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بانکی این بنیاد سالانه مقاوم‌سازی و نوسازی می‌شود.

او افزود: افزایش تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از ۲۵۰ میلیون ریال پارسال به  ۴۰۰ میلیون ریال برای هر واحد مسکونی شداین تسهیلات بانکی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله است و متقاضیان روستایی باید از این تسهیلات برای بازسازی خانه‌های فرسوده و غیرمقاوم استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: صرف اعتبار میلیاردی برای بازسازی مناطق سیل زده کشور


مهدیان بیان داشت: حدود ۲ میلیون و ۱۵۰هزار واحد روستایی حادل ۴۲ درصد مقاوم سازی شده و بقیه فرسوده و خطرآفرین در برابر حوادث طبیعی هستند و تا سال ۱۴۰۵ باید ۷۰درصد واحد‌های مسکونی روستایی کشور مقاوم سازی و نوسازی شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: حدود ۱۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی در جریان سیلاب سال  ۹۸- ۹۷در۲۳ استان کشور آسیب دیدند که بسیاری از این خانه‌های روستایی غیرمقاوم با مصالح کم دوام بودند.

انتهای پیام/م

تسهیل در امر مقاوم سازی خانه های روستایی

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.