رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال گفت: خطر حذف باشگاه استقلال تهران از لیگ قهرمانان آسیا جدی نیست.

نورشرق: دیون باشگاه استقلال پرداخت شد/ خطر حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا جدی نیستبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال درباره مطرح شدن بحث احتمال حذف تیم استقلال تهران از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: از ابتدای طرح موضوع مجوز حرفه‌ای، هر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس که درگیر بدهی بودند تلاش‌های زیادی در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال انجام دادند و پرسپولیس به صورت تقریبی بدهی‌های خود را از بین برد و پرونده‌های تعهدی اش را پاک کرد. دیون باشگاه استقلال بیشتر بود، اما با تلاش هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه، دیون معوقه و بدهی‌های این باشگاه هم پرداخت شد.

او ادامه داد: البته تعدادی از پرونده‌های استقلال باقی مانده است. ضمن اینکه با توجه به پرونده‌هایی که در حال پیگیری است و امکان دارد پرونده دیگری باز شود. در این مدت بار دیگر ۲ - ۳ پرونده دیگر برای پرسپولیس باز شد که با توجه به قابل توجه نبودن ارقام این پرونده ها، امیدواریم آن‌ها هم از سوی مدیران پرسپولیس بسته و حل و فصل شود و باشگاه‌ها مجوز حرفه‌ای بگیرند.


بیشتر بخوانید: مهدی: مدارک باشگاه‌ها در دست بررسی است/ تمامیت فوتبال کشور در عرصه‌های بین المللی باید حفظ شود


رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره مشکلات مربوط به امور مالیاتی بازیکنان گفت: طبق مقررات آمره مالیاتی پرداخت مالیات بر عهده مودی است. بازیکن و سرمربی باید طبق اصول برای پرداخت مالیات بردرآمد اقدام کند اما در برخی موارد در قرارداد‌ها شرط پرداخت مالیات از سوی باشگاه گنجانده می‌شود. به این معنا که بازیکن یا مربی می‌خواهند وجوهی که در قرارداد ذکر شده بدون وصول مالیاتی و به صورت خالص دریافت کند. این امر مشکل ساز می‌شود چرا که بعد‌ها امور مالی باشگاه‌ها در اجرای مقررات قانونی مبالغی که مربوط به مالیات است کسر می‌کنند یا اینکه از سوی باشگاه این مالیات به اداره دارایی پرداخت نمی‌شود. بازیکن یا سرمربی با اتکا به شرط قراردادی انتظار دارد باشگاه چنین کاری انجام داده و مالیات را پرداخت کند. در نهایت این اختلاف منجر به طرح دعوی در کمیته تعیین وضعیت می‌شود.

او درباره مشکلاتی که بازیکنان خارجی برای تیم‌های ایرانی به وجود می‌آورند، اظهار داشت: متاسفانه بازیکنان خارجی بار‌ها برای تیم‌های ایرانی مشکلاتی به وجود آورده اند. به همین دلیل کمیته‌ای با هدایت ریاست فدراسیون فوتبال تشکیل شده که بر نحوه جذب بازیکنان خارجی نظارت می‌کند. مباحث مربوط به امور مالی این بازیکنان به ما مربوط است و در این کمیته قید کرده ایم باشگاه‌های بدهکار نمی‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند.


بیشتر بخوانید: طلب پروپیچ ربطی به باشگاه استقلال ندارد


نورشرق درباره جدی بودن خطر حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا گفت: چنین بحثی از نظر من جدی نیست.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار