دبیر فدراسیون دوومیدانی به خبر حضور نداشتن دونده نیمه ماراتن کشورمان در مسابقات جهانی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات جهانی دوومیدانی در حالی در دوحه قطر در حال برگزاری است که گفته می‌شود فدراسیون دوومیدانی به علت بی اطلاعی و نبود افراد کاربلد یک سهمیه جهانی را از دست داد. نکته قابل توجه این است که در آغاز لیست مسابقات ماراتن دوندگانی با رکورد ۱.۳۱ و ۲.۲۵ هستند، اما جای محمدجعفر مرادی با رکورد ۲.۲۲ در این لیست خالی است.

هاشم صیامی دبیر فدراسیون دوومیدانی درباره این مطلب در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دعوت ورزشکاران به مسابقات جهانی هیچ ارتباطی به فدراسیون دوومیدانی ندارد و هر ورزشکاری طبق حد نصاب ورودی که کسب می‌کند جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست می‌آورد و اگر رکورد‌ها کم باشد نفرات بعدی براساس رنکینگ انتخاب می‌شوند.


بیشتر بخوانید: برنامه مسابقات دوومیدانی کاران کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان


صیامی بیان کرد: جعفر مرادی در مسابقات مسکو رکوردی را ثبت کرد، اما این رکورد بعد از زمان مقرر به فدراسیون جهانی اعلام شد به همین علت او به این رقابت‌ها دعوت نشد. ما هیچ نقشی برای حضور دوومیدانی کاران در مسابقات جهانی نداریم و تفتیان و حدادی با کسب ورودی به این رقابت‌ها اعزام شدند و پیرجهان هم طبق رنکینگش توانست به این رقابت‌ها راه یابد. علاوه بر این ورزشکار در هر کشوری که رکورد می‌زند باید کشور مربوطه آن رکورد را به فدراسیون جهانی اعلام کرد. همه دوومیدانی کاران از طریق فدراسیون جهانی و به ۲ روش رکورد زنی و رتبه در رنکینگ به مسابقات جهانی دعوت می‌شوند.


بیشتر بخوانید: اعزام دوومیدانی کاران همراه با مربیان به مسابقات جهانی/ حدادی از بلاروس راهی قطر می‌شود


انتهای پیام/

واکنش فدراسیون دوومیدانی به خبر غیبت دونده نیمه ماراتن در مسابقات جهانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار