رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه می‌گوید: با توجه به تهدیدهایی که علیه حیات وحش شمال استان صورت می‌گیرد، پیگیر هستیم منطقه شکار ممنوع آنجا ایجاد شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شمال استان بوشهر شامل شهرستان‌های گناوه و دیلم است که حیات وحش قابل توجهی دارد.

در شهرستان گناوه همجوار روستا‌های شول، کلل، کمالی و بهمنیاری و همچنین در شهرستان دیلم همجوار روستای دهک و عامری کوه‌هایی وجود دارد که گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی را در خود جای داده است.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه، بر اساس مشاهدات محیط‌بانان، همیاران محیط زیست و جوامع محلی، تاکنون وجود گونه‌های مختلفی همچون قوچ وحشی، میش وحشی و کل و بز وحشی،گرگ، روباه، کفتار، تشی، خارپشت، مار، گراز وحشی و ... در این مناطق گزارش شده و مانند بسیاری مناطق دیگر خطر شکار بی رویه، حیات این گونه‌ها را با خطر جدی رو به رو کرده است.

محمد تولیده می‌گوید: بر همین اساس، اداره حفاظت محیط زیست گناوه به دنبال طرحی است که بر اساس آن برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی، دو منطقه‌ شول در شهرستان گناوه و دهک در شهرستان دیلم به عنوان مناطق شکار ممنوع اعلام شود.

انتهای پیام/ک

شمال استان بوشهر منطقه شکار ممنوع نیاز دارد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.