مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه گفت : تاکنون ۱۲۵ تن و ۸۰۰ کیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان استان با قیمت تضمینی هر کیلوگرم سه هزار و ۱۷۳ تومان خریداری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماشاالله ارویسی مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه گفت : ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت آفتابگردان است و پیش بینی می‌شود در سالجاری ۲۵۰ تن دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان خریداری شود.

او با بیان اینکه قبل از کشت این محصول قرارداد خرید تضمینی آن با کشاورزان بسته شده، گفت : در استان کرمانشاه یک مرکز کار خرید تضمینی دانه‌های روغنی افتابگردان را انجام می‌دهد.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه، همچنین از پرداخت صد درصد طلب کشاورزان دانه‌های روغنی کلزا به مبلغ ۵۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان خبر داد.

ارویسی در باره خرید تضمینی گندم نیز عنوان کرد، ۵۴۶ هزار و ۵۱۱ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است. 

او ارزش گندم خریداری شده را ۹۴۴ میلیارد و ۸۹ میلیون تومان اعلام و افزود: عملیات خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه به پایان رسیده و اداره غله و خدمات بازرگانی صد درصد مطالبات کشاورزان را پرداخت کرده است.

مدیرکل غله و بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه خرید گندم توسط ۸۰ مرکز خرید انجام شده است، گفت: ۶۳ هزار و ۷۷۳ تن گندم توسط مراکز دولتی، ۴۰۴ هزار و ۹۱۴ تن توسط سیلو‌های بخش خصوصی و ۷۷ هزار و ۷۴۸ تن توسط مباشرین تعاون روستایی خریداری شده است.

او گفت : امسال مطالبات کشاورزان در کوتاهترین زمان ممکن به حساب آن‌ها واریز شده است .

 

 

انتهای پیام/د

۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت آفتابگردان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.