لیگ برتر فوتبال ایران در حالی در شرایط بحرانی به سر می برد که هنوز چند هفته بیشتر از شروع آن نمی گذرد و تنور آن تا داغ شدن فاصله زیادی دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایطی که صرفا هفته های پایانی فصل گذشته رقابت های لیگ برتر فوتبال با تنش ها و مشکلاتی همراه بود، امسال شرایط کاملا دگرگون شده و در همین هفته های ابتدایی تنش و جنجال به اوج حساسیت رسیده است. نکته عجیب وضعیت "همه ناراضی" خاصی است که بر فوتبال حاکم است. بازیکنان، مربیان و دست اندرکاران تیم ها یکی پس از دیگری محروم می شوند و در عین حال هیچ کس هم راضی نیست!

بلبشوی عجیب در فوتبال ایران/ کبوتر، لنگ، توئیت و بیانیه!

کمیته انضباطی در آخرین رای خود، تصمیم به محرومیت بازیکن سپاهان داد. این کمیته مدعی شد که آقایی با انتشار عکس کبوتری با پارچه قرمز در گردنش حساسیت ایجاد کرده و قبل از دیدار تیم های سپاهان و پرسپولیس می تواند تنش ایجاد کند. پس از این حکم بود که سیلی از اعتراض ها و بیانیه ها شروع شد. در حال حاضر هر 4 باشگاه پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان نسبت به احکام منتشر شده معترض هستند و کمیته انضباطی را به جانبداری متهم می کنند. برای مشخص شدن گوشه ای از این بلبشو شائبه هایی که درباره هر یک از تیم ها وجود دارد و مورد اعتراض بقیه قرار گرفته است را بررسی خواهیم کرد:

پرسپولیس: تقلیل محرومیت بیرانوند از دو یا سه جلسه (بر اساس قانون) به یک جلسه از اتهامات وارد شده به کمیته انضباطی در جانبداری از پرسپولیس است. این که چرا کنعانی زادگان به دلیل تحریک تماشاگران استقلال (شوت کردن توپ در داربی) محرومیتی شامل حالش نشده است، نیز یکی دیگر از مسائل است. از سوی دیگر کالدرون برای چندمین بار در نشست های خبری درباره تیم های رقیب، خصوصا استقلال مسائل بی ربط به بازی مانند حمایت وزارت ورزش، خرید بازیکنان خارجی، تخصیص بودجه و ... را مطرح کرده اما کمیته انضباطی به آن ورود نکرده است.

استقلال: صادر نشدن حکمی علیه باشگاه استقلال به دلیل رفتار تماشاگران و پرتاب سنگ به سمت کنعانی زادگان یکی از این موارد است. عدم برخورد با تبریزی که شروع کننده قائله در ماجرای پرتاب سنگ بود نیز یکی دیگر از موارد است. تعلل در صدور رای علیه کریمی و یزدانی به دلیل رفتارهای غیرورزشی و همچنین عارف غلامی به دلیل تشویق تمسخرآمیز داور داربی از سایر مواردی است که رقبا خصوصا تیم پرسپولیس نسبت به آن اعتراض دارند.

تراکتورسازی: هواداران این تیم با وجود عدم رعایت مواردی که علاوه بر خطوط قرمز فوتبال، به مسائل اختلاف برانگیز نیز منتهی می شود، با برخوردی از جانب کمیته انضباطی مواجه نشدند. در روزی که بیرانوند به دلیل حرکت دست یک جلسه محروم شد، هواداران تراکتور علیه او شعارهای نامتعارف دادند اما این باشگاه با محرومیتی روبرو نشد. محرومیت یک جلسه ای آن ها نیز که کمیته انضباطی برای این تیم درنظر گرفته بود، بخشیده شد. هواداران این تیم در گذشته نیز با سردادن شعارهای غیر ورزشی سابقه چنین تخلفاتی را داشته اند.

سپاهان: اتفاقات تلخ در نیمه نهایی جام حذفی در فصل گذشته هنوز زنده است. سپاهانی ها بابت رفتار تماشاگران خود که منجر به آتش گرفتن خودروی یک عکاس و مجروح شدن چندین هوادار شد مواخذه نشدند. یزدانی هم که بازیکن این تیم بود پس از تهدید امنیتی عجیبی که انجام داد، محرومیت بسیار سبکی نصیبش شد. مصاحبه های طعنه آمیز قلعه نویی درباره سایر تیم ها هم معمولا با واکنشی روبرو نمی شود.

چهار باشگاه یادشده در شرایطی به شدت نسبت به احکام کمیته انضباطی واکنش نشان می دهند که این احکام در مواردی به سود و در مواردی به ضرر آن ها بوده است. اما هر چهار باشگاه مرتب به افزایش تشنج دامن می زنند و با بازگو کردن مواردی که متضرر شده اند مظلوم نمایی می کنند. البته که کمیته انضباطی مبری از خطا نیست و طبیعتا در برخی احکام صلابت و اقتدار نداشته است اما حتی همین عدم صلابت نیز به نوعی بین تیم ها تقسیم شده است.

اگر قرار است تنش ها به همین شکل ادامه و حتی روز به روز افزایش پیدا کند معلوم نیست تا پایان فصل چه تعداد بازیکن یا تیم غیرمحروم وجود داشته باشد! به نظر می رسد فدراسیون فوتبال به عنوان متولی اصلی برگزاری لیگ و حتی وزارت ورزش سریعا باید به مساله ورود پیدا کرده تا از اتفاقات ناگوار بعدی جلوگیری شود.

منبع: جماران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار