رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از بهره‌برداری از ۶۲۳ کلاس درس در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه طی یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح همزمان ۷۲ مدرسه مناطق زلزله کرمانشاه که با حضور وزیر آموزش و پرورش در ثلاث باباجانی برگزار شد، با اشاره به تخریب فضا‌های آموزشی کرمانشاه در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶، گفت : ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس و زیربنای حدود ۴۲ هزار مترمربع در این زلزله یا تخریب شد و یا آسیب جدی دید.

او با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز با همکاری بخش‌های مختلف برای بازسازی فوری این مدارس و برگرداندن دانش‌آموزان به کلاس درس پای کار آمدند، گفت : در همین راستا با کمک تعهد ۱۲۰ میلیارد تومانی خیرین، ساخت ۱۹۰ پروژه با زیربنای ۷۱ هزار مترمربع در مناطق زلزله زده کرمانشاه آغاز شد.

 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ازمهر سال ۹۷ تا مهر ۹۸ از تعداد ۱۹۰ مدرسه‌ای که عملیات اجرایی آن‌ها شروع شده ۱۴۵ مدرسه با ۶۲۳ کلاس درس و زیربنای ۶۳ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

رخشانی مهر با بیان اینکه در کنار اقدامات عمرانی تلاش‌هایی هم برای آگاهی دادن به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برای مقابله با بحران‌های اینچنینی صورت گرفته، یادآور شد: این تلاش‌ها نشان می‌دهد آموزش و پرورش در کنار توجه به ایمن سازی مدارس، به مسائلی مانند اصلاح و آموزش رفتار در هنگام وقوع بحران هم توجه داشته است .

 

 

انتهای پیام/د

۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس تخریب یا آسیب جدی دید

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.