سرکشیکیان گفت: یک هزار خادم افتخاری از ایران برای خدمت‌رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سرکشیکیان دبیر اجرایی همایش خادمین افتخاری ایرانی گفت: امسال و از شانزدهم مهر یک هزار خادم افتخاری از ایران برای خدمت‌رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

دبیر اجرایی همایش خادمین افتخاری ایرانی حرم امام حسین علیه السلام با اعلام این خبر عنوان کرد: امسال ۳ هزار نفر در پایگاه اینترنتی سخاء الحسین برای شرکت به عنوان خادمان افتخاری در کربلای معلی نام نویسی کردند که از این تعداد یک هزار نفر پذیرفته شدند و در دو رواق حرم امام حسین علیه السلام، کفشداری‌ها و بخش امانات در سه شیفت ۸ ساعته خدمت‌رسانی می‌کنند.

در این همایش یک روزه خادمین با نحوه ارتباط با زوار و نکات امنیتی آشنا شدند آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به این همایش با بیان اینکه جاذبه اربعین حسینی تمام دنیا را به خود مشغول کرده است و سال به سال مراسم اربعین با شکوه‌تر برگزار می‌شود گفت: حسودان از این موضوع بسیار ناراحت هستند و سعی می‌کنند به نحوی آن را آلوده به خرافات و اختلافات کنند.

سرکشیکیان تصریح کرد: این خادمان تا یک روز پس از اربعین حسینی (ع) در کربلا خدمت‌رسانی خواهند کرد و در این همایش همچنین از لباس خادمین افتخاری که امسال باید در کربلای معلی بر تن کنند و پرچم سخاء الحسین (ع) رونمایی شد.

او افزود: هیئت ثارالله با این اقدام دست به ابتکاری جالب زده که این کار نشان از عشق و علاقه هیئت به حادثه کربلا و اربعین حسینی (ع) است،سال گذشته ۵۰۰ خادم افتخاری به کربلای معلی اعزام شدند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: امیدواریم به برکت این مراسم مشکلات جوامع اسلامی حل شود.

انتهای پیام/ح

اعزام یک هزار خادم افتخاری از ایران به کربلای معلی

برچسب ها: اربعین ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار