اعضای حزب اس‌ان‌پی و کارگر انگلیس درباره عدم دادن رای اعتماد به بوریس جانسون و جایگزینی جرمی کوربین رهبر حزب کارگر به جای او به عنوان نخست‌وزیر این کشور گفت‌وگو کردند.

تصمیم اعضای حزب اس‌ان‌پی و کارگر انگلیس به جایگزینی کوربین به جای جانسونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی تلگراف، اعضای حزب اس‌ان‌پی (SNP) و کارگر درباره دادن عدم رای اعتماد به بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در اوایل هفته آینده، گفت‌وگو کردند.

اعضای برجسته حزب اس‌ان‌پی اعلام کردند که قصد دارند که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر را به عنوان نخست‌وزیر انگلیس نامزد کنند، چون این کار تنها راهی است که مانع از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایرلند روز جمعه پس از دیدار با مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد هنوز شکاف بزرگی بین لندن و بروکسل وجود دارد.

میشل بارنیه، مذاکره کننده اتحادیه اروپا در مورد برکسیت ظهر روز جمعه پیش از استقبال از استیفن برکلی، وزیر امور برکسیت در دولت انگلیس در یک ماه مانده به زمان پیش بینی شده برکسیت در ۳۱ اکتبر، با سایمون کاونی, Simon Coveney وزیر امور خارجه ایرلند دیدار کرد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس هنوز امیدوار است در نشست سران اتحادیه اروپا در ۱۷ اکتبر توافقی در خصوص برکسیت به دست آید.

با این حال وزیر امور خارجه ایرلند پس از دیدار با بارنیه گفت هنوز شکاف بزرگی بین دو طرف وجود دارد.

او تصریح کرد: «تا زمانی که پیشنهاد مکتوب جدی که بتواند مبنای یک مذاکره باشد وجود نداشته باشد، این شکاف گسترده ادامه خواهد داشت».

در حالی که در انگلیس تنش بین بوریس جانسون و پارلمان این کشور به اوج خود رسیده است، لندن هنوز سعی می‌کند اروپایی‌ها را به تغییر توافق به دست آمده در زمان نخست‌وزیری ترزا می‌ متقاعد کند، توافقی که نمایندگان پارلمان تاکنون آن را سه بار رد کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
البته جرمی کوربین هم کمتر از جانسون نداره فقط شاید باعث بشه انگلیس از تکیه به آمریکا مستقل تر عمل کنه
آخرین اخبار