نخست‌وزیر مالزی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از تلاش‌های آمریکا برای مجبور کردن کشور‌ها به توقف روابط تجاری با ایران انتقاد کرده و تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا را محکوم کرد.

ماهاتیر محمد: ‌نمی‌توان اشغالگری اسرائیل در خاک فلسطین را پذیرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از تلاش‌های آمریکا برای مجبور کردن کشور‌ها به توقف روابط تجاری با ایران انتقاد کرده و گفت: «ما نمی‌دانیم تحریم‌های ایران تحت چه قوانینی اجرا می‌شوند. به نظر می‌رسد که این مزیت ثروتمند و قدرتمند بودن است.»

وی افزود: «در حقیقت زمانیکه تحریم‌ها علیه کشوری وضع می‌شوند، دیگر کشور‌ها نیز به همین شکل تحریم می‌شوند. مالزی و دیگر کشور‌های دیگر وقتی تحریم‌ها علیه ایران وضع شدند، یک بازار بزرگ را از دست دادند.»

نخست‌وزیر مالزی گفت: «شرکت‌های ثروتمند این قدرت را بدست آورده اند تا از دولت‌ها شکایت کنند. مفاد توافق هسته‌ای از سوی آن‌ها نقض شده است.»

ماهاتیر محمد در سخنرانی خود اعلام کرد: «‌نمی‌توان اشغالگری اسرائیل در قدس و شهرک سازی‌ها در خاک فلسطین را پذیرفت.»

نخست‌وزیر مالزی افزود: «اسرائیل همه قوانین بین المللی را به سخره گرفته است.»

ماهاتیر محمد درباره نسل کشی مردم میانمار نیز گفت: «مسلمانان میانمار در مقابل چشم جهانیان کشته می‌شوند.»

وی افزود: «کشور‌های اروپایی عامل شکل گیری جنگ‌ها هستند و خود به دلیل منافع شخصی و فعال کردن تجارت سلاح در این جنگ‌ها مشارکت می‌کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۴۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
باید به آقای ماهاتیرمحمد آفرین گفت که دیدگاههای منطقی در باره مشکلات کشورهای مختلف اسلامی و مسلمانان دیگر کشور دارند واقعا" مسلمانان یک امت واحد و عضو یک خانواده بزرگ هستند ولی متاسفانه غربی ها با رخنه در پیکیره این امت و بوجود آوردن فرقه های ساختگی مثل وهابیت یاعث تفرقه و ضربه به مسلمانان از درون شده اند.
آخرین اخبار