کنگره آمریکا مجوز فروش ۳۲ فروند جنگنده جدید اف-۳۵ به لهستان را تائید کرد.

مجوز کنگره آمریکا به فروش جنگنده اف-۳۵ به لهستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، ماریوس بلاسژاک، وزیر دفاع لهستان اعلام کرد کنگره آمریکا مجوز فروش ۳۲ فروند جنگنده اف-۳۵ جدید به این کشور را صادر کرد.

بلاسژاک امروز جمعه در توئیتر خود نوشت کنگره آمریکا فروش ۳۲ فروند جنگنده اف-۳۵ به لهستان را تائید کرد. وزیر دفاع لهستان او افزود: این یکی از آخرین مراحل قبل از امضای قرارداد است، اما هنوز پایان کار ما نیست. ما مذاکرات جدی خود را برای اطمینان از دستیابی به بهترین قیمت انجام می‌دهیم.

وزیر دفاع لهستان پیشتر ابراز امیدواری کرد قیمت نهایی فروش این جنگنده‌ها بسیار پایین‌تر از ۶.۵ میلیارد دلاری خواهد بود که در ابتدای مذاکرات عنوان شد و به قیمتی که بلژیک برای همین تعداد جنگنده اف-۳۵ پرداخت، حدود ۴ میلیارد دلار، نزدیک باشد.

اوایل سپتامبر وزارت خارجه آمریکا فروش ۳۲ فروند جت جنگنده اف-۳۵ جدید لاکهید مارتین را به لهستان به قیمت ۶.۵ میلیارد دلار تائید کرد. در این قرارداد نظامی سامانه‌های لوجستیک، ناوبری، ارتباطات، فرماندهی و کنترل و دیگر ابزار‌های پشتیبانی جت‌های جنگنده نیز گنجانده شد. انجام این قرارداد مستلزم رضایت کنگره بود.

علاوه بر این ورشو در ماه ژوئن یک توافق دفاعی با آمریکا امضا کرد که در آن افزایش هزار نیروی نظامی در لهستان پیش‌بینی شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهو آمریکا ۱۲ ژوئن با آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان دیدار کرد و وعده اعزام هزار نیروی نظامی بیشتر به این کشور را داد. ترامپ که از احتمال سفر دوباره خود به لهستان در فصل پاییز خبر داد، اعلام کرد لهستان ۳۰ جنگنده اف ۳۵ آمریکایی سفارش داده است.

در ماه مارس وزیر دفاع لهستان طرح نوسازی فنی نیرو‌های ارتش این کشور را تا سال ۲۰۲۶ امضا کرد. در چارچوب این برنامه، لهستان قصد دارد جنگنده‌های چند منظوره نسل پنجم اف ۳۵ را جایگزین جنگنده‌های سوخو ۲۲ و میگ ۲۹ ساخت شوروی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار