دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت : رسالت ستاد، شورا و کمیته‌ها باید به گونه‌ای باشد که آماری به معتادان اضافه نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند حسنی مقدم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ظهر پنج شنبه در کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر گفت : طرح یاری گران زندگیی شاخصه‌های خوبی دارد و سبب تجمع و هماهنگی کار‌های جزیره‌ای و پراکنده دستگاه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر خواهد شد.

او با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در حوزه مواد مخدر به صورت پراکنده و جزیره‌ای کار می‌کردند که انسجام درستی نداشت، بیان کرد: اگر بتوانیم توان دستگاه‌های عضو کمیته‌ها را در قالب طرح یاری گران زندگی جمع کنیم به طور حتم نتایج بهتر و مؤثرتری خواهد داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح به صورت ملی در کل کشور اجرا می‌شود، افزود: با این وجود طرح چارچوب مشخصی ندارد و باید خود استان طرح بدهد و بر اساس نیاز استان طرح را بومی سازی کنیم تا اعتبارات متناسب با آن اختصاص یابد.

حسنی مقدم با بیان اینکه این طرح در حوزه‌های پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و صیانت و حمایت اجتماعی از بهبودیافتگان خواهد بود، بیان داشت: مهمترین موضوع این طرح پیشگیری بوده و رسالت ستاد، شورا و کمیته‌ها باید به گونه‌ای باشد که آماری به معتادان اضافه نشود.

او با بیان اینکه این طرح یک کار جمعی درون استانی است، تأکید کرد: در حال حاضر باید به سمت اجرایی کردن برنامه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر برویم و در این راستا از همه دستگاه‌های عضو کمیته طرح و برنامه می‌خواهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه مسئولان در حوزه مبارزه با مواد مخدر وظیفه شرعی و قانونی دارند، بیان کرد: خراسان جنوبی استانی فرهنگی است که این امر رسالت و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

 حسنی مقدم نیز در این جلسه با اشاره به جزییات طرح یاری گران زندگی، اظهار کرد: در طول عمر چهل ساله انقلاب چند گفتمان در ارتباط با مواد مخدر وجود دارد که نخستین آن گفتمان رادیکال و اقتدارگر‌ها بود که در ابتدای انقلاب بر جامعه حاکم بود.

وی، مصون سازی و توانمندسازی را از اهداف مهم این طرح عنوان کرد و گفت: این طرح در سه سطح گروه‌های خودیار، گروه‌های همیار و گروه‌های دگریار پیش بینی شده است.

دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در نخستین مرحله باید گروه‌های خودیار توسط بهزیستی در پیش دبستانی‌ها شکل گیرد، عنوان داشت: دومین مرحله نیز گروه همیار بوده که برای ۱۴ میلیون دانش آموز باید اتفاق بیفتد و مباحثی از جمله خودمراقبتی، دوست یابی، ارتباط موثر، تاب آوری و مهارت‌های زندگی در این بخش دنبال می‌شود.

عنایت ادامه داد: گروه سوم گروه‌های دگریار بوده که با مشارکت وزارت علوم، دانشگاه‌ها بهزیستی و سایر سازمان باید شکل بگیرد و مباحثی از جمله سازمان‌های مردم محور و طرح‌های اجتماع محور در این بخش دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید دستگاه‌های این کمیته بر اساس تجارب گذشته طرح و ایده نو برای استان ارائه دهند، بیان کرد: باید بتوانیم بر اساس آداب و رسوم و فرهنگ استان طرح یاری گران زندگی را بومی سازی کنیم.

انتهای پیام/ک

طرح «یاری گران زندگی» در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.