مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی امروز چهارمین روز سال زراعی ۹۸-۹۹ سپری شد که ارتفاع بارش‌های نخستین سامانه بارشی در کجدر سرباز به ۴۴ میلی متر رسید.

جدال آسمان با زمین خشک سیستان و بلوچستان/۴۴ میلی متر باران در چهارمین روز سال زراعی جدید باریدمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: عصر امروز بر گستره و شدت فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان افزوده شد و تا ساعت ۲۰ امشب از حدود ۲۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان بارندگی گزارش شد.

او  با بیان اینکه شدت بارش‌ها در برخی مناطق منجر به تشکیل روان آب و انسداد چند محور مواصلاتی شده است، افزود: همانطور که انتظار می‌رفت هسته بارش‌ها شهرستان‌های سرباز، نیکشهر و سراوان را فرا گرفت و در برخی ایستگاه‌های بارانسنجی این مناطق بارش‌های سنگین اتفاق افتاد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا این لحظه از ایستگاه‌های «کجدر» سرباز ۴۴، «شهرک سبحان» سراوان ۳۰، «رئیس آباد» سرباز سرباز ۲۵ و «کشیک» نیکشهر ۲۰ میلی متر باران گزارش شده است.


بیشتر بخوانید:شروع دوباره بارش‌های مونسونی در سیستان و بلوچستان


حیدری تصریح کرد: سامانه بارشی امروز در برخی از مناطق شهرستان‌های فنوج و ایرانشهر نیز فعالیت کرد و از برخی ایستگاه‌های آن‌ها بارش‌های پراکنده گزارش شد.

او  گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان فعالیت این سامانه در استان ادامه دارد و توصیه می‌شود در زمان بارش و صاعقه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

انتهای پیام/ع

بارش سیل آسای در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار