مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: ۶۱ هزار خانوار با سرپرست سالمند از خدمات حمایتی و اجتماعی این نهاد در لرستان بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: ۶۱ هزار خانوار با سرپرست سالمند از خدمات حمایتی و اجتماعی این نهاد در لرستان بهره‌مند هستند.
جاسم محمدی فارسانی با اشاره به لزوم حمایت مادی و معنوی از سالمندان بی‌بضاعت گفت: ملاک سالمندی جهت تحت حمایتی این نهاد توسط شهید رجایی در طرحی به همین عنوان با موضوع حمایت از سالمندان بالای شصت سال بناشده و در صورت استحقاق تحت حمایت قرار می‌گیرند.
او آمار خانوار مددجویان تحت حمایت با سرپرست سالمند را ۶۱ هزار خانوار ذکر کرد و افزود: از مجموع این آمار چهل‌وهشت هزار ۳۵۰ خانوار به‌صورت معیشت بگیر از کلیه خدمات شامل: کمک‌هزینه معیشتی، کمک‌هزینه درمان، اشتغال، مسکن، وام کارگشایی، فرهنگی، خدمات تحصیلی فرزندان، جهیزیه دختران و سایر سرفصل‌ها بهره‌مند می‌باشند.
مدیرکل کمیته امداد با تأکید بر ارائه خدمات موردی به سالمندان غیر تحت حمایت گفت: دوازده هزار و ۶۵۰ خانوار به‌صورت موردی خدماتی شامل: تسهیلات خوداشتغالی، درمان، کمک‌هزینه معیشتی دریافت می‌نمایند.
محمدی فارسانی با اشاره به اینکه ۲۸ هزار و ۵۵۵ نفر از سالمندان تحت حمایت زنان سرپرست خانوار هستند گفت: شرایط خاص دوران سالمندی و حمایت از این قشر حائز اهمیت بوده وزنان سرپرست سالمند ازنظر معیشتی و دریافت کمک‌های حمایتی در اولویت می‌باشند.
او با تأکید بر احترام به سالمندان در سطوح مختلف این نهاد به برنامه‌های هفته تکریم سالمندان اشاره کرد و افزود: سرکشی به سالمندان زمین‌گیر، توزیع بسته‌های بهداشتی، تجلیل از سالمندان موفق درزمینه: فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و برپایی ایستگاه سلامت از برنامه‌های کمیته امداد در هفته تکریم سالمندان سوم تا نهم مهرماه می‌باشد.

انتهای پیام/ب

تسهیلات کمیته امداد برای سالمندان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.