دادستان بافق گفت: استفاده از رمز‌های پویا به جای رمز های ایستا سبب ارتقای سطح امنیت پرداخت‌های مردم و جلوگیری از تضییع حقوق سپرده گذاران می شود.

اتمام حجت دادستان بافق با مردم/ هرچه زودتر رمز پویا را از بانک‌ها دریافت کنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، چمران بهارلوئی دادستان بافق در نشست هماهنگی و برنامه ریزی پیشگیری از وقوع سرقت و کلاهبرداری‌های اینترنتی، گفت: در سال‌های اخیر علی الرغم اطلاع رسانی در خصوص ترفند‌های کلاهبرداران اینترنتی در خالی کردن حساب شهروندان، همچنان شاهد گزارش‌هایی در زمینه کلاهبرداری اینترنتی هستیم.

بهارلوئی در این نشست بر لزوم دریافت رمز‌های پویا و فعالسازی آن تاکید کرد و اظهارداشت: شهروندان باید رمز پویا را از بانک‌ها مطالبه کنند تا با امنیت خاطر بیشتری اقدام به خرید‌های اینترنتی کنند و از حساب آن‌ها کلاهبرداری نشود.

او بیان کرد: استفاده مردم از رمز‌های پویا به جای رمز های ایستا سبب ارتقای سطح امنیت پرداخت‌های مردم و جلوگیری از تضییع حقوق سپرده گذاران می شود.

دادستان بافق در این نشست که با حضور اعضای شورای تامین و مدیران بانک‌ها در بافق برگزار شد، تصریح کرد: بانک‌ها مکلف هستند این رمز را بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار مردم بگذارند.

بهارلوئی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی اصحاب رسانه در این رابطه تاکید کرد و ادامه داد: در ماه‌های ابتدایی سال کلاهبردی‌ها و سرقت‌های اینترنتی رو به افزایش بود، اما با اطلاع رسانی به موقع، در چند ماه اخیر شاهد کاهش وقوع کلاهبرداری‌های اینترنتی بودیم.

او با بیان اینکه رابطی از پلیس آگاهی برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و سرقت‌ها معرفی شده است؛ گفت: شهروندان به محض وقوع کلاهبرداری به پلیس آگاهی مراجعه داشته باشند تا با اعلام شماره حساب مبدا و کد ملی خود، از طریق سامانه کاشف حساب مقصد بسته و بقیه مراحل قانونی آن طی شود.

انتهای پیام/ غ

مردم رمز پویا را از بانک ها دریافت کنند

برچسب ها: قوه قضائیه ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.