سفارت انگلیس در کابل، موضع گیری های اخیر گلبدین حکمتیار و گروه طالبان را محکوم کرد.

سفارت انگلیس در کابل اظهارات حکمتیار و هشدار طالبان را محکوم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت انگلیس در کابل اظهارات اخیر گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مبنی بر متوسل شدن او به خشونت در صورت تقلب در انتخابات و همچنین تهدید طالبان برای ایجاد تهدید امنیتی در انتخابات را محکوم کرد.

سفارت انگلیس در کابل امروز (پنجشنبه ۴ میزان/ مهر) در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما تهدیدات طالبان و آقای حکمتیار به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مبنی بر افزایش خشونت‌ها را محکوم می‌کنیم.»

سفارت انگلیس افزوده است که این نوع اظهارنظرها باید به تاریخ و گذشته افغانستان سپرده شود.

گفتنی است که گلبدین حکمتیار، رئیس حزب اسلامی که دو سال پیش به پروسه صلح پیوست، اخیرا در یک نشست انتخاباتی اظهار داشت که اگر در انتخابات تقلب صورت بگیرد وی دوباره به سنگر جنگ خواهد برگشت.

وی گفته بود: «مارا از آمدن مان پشیمان نکنید. ما را از رفتن به انتخابات پشیمان نکنید. ما را وادار به انتخاب راه‌های دیگر نکنید! می‌توانیم، تجربه‌اش را هم داریم. طالبان را هم تبرشان را دسته نکنید تا آن‌ها نگویند که راه ما شایسته‌تر است.»

روز گذشته سفیر آلمان در افغانستان نیز در واکنش به اظهارات گلبدین حکمتیار گفته بود، تهدید صریح با استفاده از خشونت غیرقابل قبول است.

گروه طالبان نیز صبح امروز تهدید کرده که در مقابل انتخابات ۶ میزان/ مهر می ایستد. کمیسیون نظامی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مراکز اخذ رای و مسیرهای انتقال مواد انتخاباتی از اهداف نظامی محسوب می‌شوند.

گروه طالبان از مردم خواسته است تا در مراکز اخذ رای حضور نیابند و در خانه‌های خود بمانند تا آسیب نبینند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.