رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از شالیزار‌های برنج به عنوان بزرگترین کارگاه‌ تولیدی کشور نام برد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: حداقل ۵ هزار میلیارد تومان در سال جاری برنج تولید می شود که ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن در اراضی تولید می‌شود که تا چند ماه پیش زیر سیل بوده‌اند.

او با اشاره به اشتغالزایی برای خانواره های استان بیان داشت: شالیزار‌های برنج در استان بزرگ‌ترین کارگاه‌های تولیدی کشور هستند چرا که تولید برنج برای ۲۹ هزار خانوار در استان شغل ایجاد کرده است.

چنگلوایی افزود: سیل جدا از خساراتش فرصت خوبی برای کشت تابستانه در خوزستان به وجود آورد و کل سطح کشت تابستانه سال گذشته در استان ۱۵۸ هزار هکتار بود که این میزان در سال جاری به ۳۵۷ هزار هکتار رسید.

 که برای واردات این میزان برنج به کشور ۲۵۰ میلیون دلار ارز باید پرداخت می‌شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تاخیر در زمان کشت گندم تصریح کرد: هر هفته تأخیر درکشت گندم ۱۰ درصد کاهش عملکرد را به دنبال دارد و بخش زیادی از مزارعی که در آن برنج کشت‌شده به کشت کلزا و گندم تخصیص می‌یابد و باید برداشت این محصول سریع‌تر انجام شود.

این مقام مسئول بر آموزش کمباین داران، استفاده از ظرفیت‌های خشک‌کن‌های بخش خصوصی، کمک گرفتن از یک محقق معین در شهرستان ها و استفاده از ادوات جدید کشت برنج در مزارع و پیگیری مجوز جهت صادرات برنج تاکید کرد.

انتهای پیام/م

رونق اشتغال در شالیزارها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.